کد خبر : 6018
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 16:49

عضو خبرگان رهبری:

حقوق بشرآمریکا بر اساس منافع خود است

حقوق بشرآمریکا بر اساس منافع خود است
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال جذب افراد بی بصیرت است، گفت: حقوق بشری که آمریکایی ها از آن دم می‌زنند فقط برای منافع خود است و از انسان ها سواستفاده می کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: در خصوص مسئله آمریکا سه نوع گروه داریم. گروه اول عده‌ای که مخالفان آمریکا هستند؛ اما با بصیرت‌اند؛ گروه دوم عده‌ای که موافق آمریکا هستند که آن‌ها هم با علم و عمد هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای هم هستند که خط مستقیمی ندارند، این افراد هر سمتی که تبلیغات بیشتر و سنگینی داشته باشند جهل آنها آن سمت می‌رود.

عضو خبرگان رهبری افزود: هدف آمریکا افراد بابصیرت نیست؛ بلکه هدف افراد بی‌بصیرت است که توان تشخیص ندارند و نمی‌تواند حق را از باطل جدا کنند و دچار مشتبه می‌شوند.

وی اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد افرادی که خط ندارند را به نفع خود خط‌دار کند.

آیت‌الله توکل ابراز داشت: در جنگ صفین حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) برای لشکر اذان می‌گفتند لشکر معاویه هم اذان می‌گفت، در لشکر حضرت علی (ع) نماز جماعت بود در لشکر معاویه هم نماز به جماعت بود. در همین حین افراد لشکر حضرت امیر گفتند که یا علی این امر بر ما مشتبه شد، شما حق هستید یا معاویه؟

وی خاطرنشان کرد: معاویه چرا این کار را می‌کرد، آیا می‌خواست ابن عباس، مالک، عمار یاسر را به سمت خود جذب کند یا می‌خواست افراد بی‌بصیرت را ابتدا مشتبه و جذب کند؟

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: آمریکا برنامه دارد تا افراد بی‌بصیرت را جذب کند. امروز تبلیغات آمریکا در خصوص اینکه حامی حقوق بشر است در دنیا برای فریب افراد بی‌بصیرت است.

وی افزود: حقوق بشری که آمریکایی‌ها از آن دم می‌زنند فقط برای منافع خود است و از انسان‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

آیت‌الله توکل ادامه داد: کشتار انسان‌ها، کشتار کودکان، زنان، ظلم و ستم، تجاوز، افراطی‌گری و ناامنی را نتیجه حقوق بشر آمریکایی است.

وی تصریح کرد:  امروزه در دنیا فقط اسلام به حقوق بشر توجه می‌کند و بسیاری از نهادهای حقوق بشری فقط ادعا دارند و به‌اندازه اسلام به ارزش انسان ها توجه نمی کنند، آن چیزی که اسلام درباره حقوق بشر و انسان ها می گوید و در مقابل آن چیزی که دیگران می گویند مانند قطره‌ای در برابر اقیانوس است و بسیاری از کشورها فقط ادعای حقوق بشر می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.