کد خبر : 13951
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 11:33

طرح‌ زندگی با آیه‌ها ماه ‌رمضان در قم اجرا می‌شود

طرح‌ زندگی با آیه‌ها ماه ‌رمضان در قم اجرا می‌شود
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: طرح " زندگی با آیه‌ها"‌با عنوان "مسطورا" همزمان با ماه مبارک رمضان در این استان به اجرا در خواهد آمد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی در نشست خبری اجرای طرح «مسطورا» اظهار داشت: این طرح به مدت سه سال هدف‌گذاری شده که نیمی از مردم این استان با اهداف طرح “زندگی با آیه ها” آشنا شوند.

وی افزود: ۷ هزار نفر از مربیان و مروجان قرآنی، محتوای این طرح را به صورت ویژه به مردم قم می‌رسانند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: تبلیغات محیطی طرح مسطورا در ۱۸ نقطه شهری قم توسط شهرداری امروز انجام می‌شود و با هماهنگی راهداری در مبادی ورودی قم شاهد انجام تبلیغات محیطی خواهیم بود.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه هر استان برای خود سر شماره جداگانه‌ای در طرح مسطورا دارد گفت: سرشماره ۳۰۰۰۱۵۸۸ ویژه مردم قم است و مخاطبان باید عدد پنج را به این شماره ارسال کنند تا در پویش شرکت داده شده و برای حضور در مسابقات نیز از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: طرح زندگی با آیه‌ها که امسال در سال اول اجرای آن با عنوان مسطورا انجام می شود اقدامی برای هم افزایی و ایحاد جریان عمومی بر پایه قرآن و شکل گیری گفتمان غالب قرآنی خواهد بود که شروع آن در ماه مبارک رمضان بوده و به صورت سه ساله ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در موضوع گفتمان سازی آیات قرآن گفت: از ۶ ماه گذشته تاکنون اندیشمندان و کارشناسان در سازمان تبلیغات اسلامی دست به دست هم دادند و به این رسیدند که در حرکت ابتدایی طی سه ساله ۱۵۰ آیه محوری گفتمانی قرآنی را در بین مردم منتشر نمایند.

ابوالقاسمی ادامه داد: انتقال پیام قرآن به متن جامعه کاری مهم است که همه مردم از آیات قرآن استفاده کنند.

وی ابراز کرد: ۱۵۰ آیه در نظر گرفته شده برای این طرح از بهترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین آیات قرآن است که مردم ‌می‌توانند به آنها توجه کنند و قرار است در سال اول با اجرای طرح مسطورا، با ۳۰ آیه این حرکت شروع شود و در طول سه سال هدف‌های طرح پیگیری شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: پشتیبان محتوایی در نظر گرفته شده برای طرح، کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی” رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مبنایی‌ترین مباحثی که در جامعه اسلامی به آن نیاز می‌باشد در این کتاب آمده‌است.

ابوالقاسمی یادآور شد: کتابچه مسطورا تهیه شده و به صورت عمومی در کشور در اختیار کنش‌گرانی که می‌خواهند مفاهیم قرآنی را به مردم منتقل کنند قرار داده شده‌است.

وی ادامه داد: تولیدات رسانه‌ای در قالب‌ها و سنین مختلف نیز تهیه شده و در سایت طرح زندگی با آیه‌ها در اختیار عموم مردم قرار گرفته و هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهی نیز برای طرح در کشور شکل گرفته‌است.

وی افزود: از ۱۲ اسفند عملیات میدانی طرح زندگی با آیه‌ها در قم شکل گرفته و هماهنگی‌هایی با نهادهایی چون شهرداری، آموزش و پرورش، اوقاف و جامعه المصطفی برای اجرای آن انجام داده‌ایم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.