کد خبر : 5722
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 8:42

آیت‌الله سعیدی: ایران نسبت به مشکلات مسلمانان جهان احساس مسئولیت می‌کند

آیت‌الله سعیدی: ایران نسبت به مشکلات مسلمانان جهان احساس مسئولیت می‌کند
امام جمعه قم با بیان اینکه پیام جمهوری اسلای به مرزهای ایران محدود نیست، گفت: امروز اگر مشکلی برای مردم عراق، سوریه، لبنان و مناطق دیگر پیدا شود جمهوری اسلامی ایران احساس مسئولیت می کند و اگر مورد تهدید واقع شوند برای رفع آن اقدام می کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از علما، مبلغان و مدیران مدارس علمیه کشور سوریه که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در این زمان مورد نیاز و احتیاج ماست بازشناسی آنچه را که اهل بیت(ع) از ما خواسته اند و تطبیق آنها، متناسب با زمان و شرایط فعلی ما است.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر در ایران نظام و حکومتی ایجاد شده که پیام آن در مرزهای ایران نمانده و به کشورهای عراق، سوریه، لبنان و جاهای دیگر رسیده است، گفت: امروز اگر مشکلی برای مردم عراق، سوریه، لبنان و مناطق دیگر پیدا شود جمهوری اسلامی ایران احساس مسئولیت می کند و اگر مورد تهدید واقع شوند برای رفع آن اقدام می کند.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه آمد و رفت‌های ما و شما به مناطق یکدیگر از نظر فکری، فرهنگی، سیاسی و جهات مختلف تأثیرگذار است، افزود: این رفت و آمدها صرفا یک زیارت و سیاحت نیست بلکه به هم آمیختگی و در هم تنیدگی این امت های بزرگ را نشان می دهد و ما انتظار داریم که این ارتباطات ارتقا پیدا کند و زمینه ساز حکومت حضرت ولی عصر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این حرکتی که در این چند سال شکل گرفته به توصیه ائمه معصومین بوده است، گفت: این کار جدیدی نیست بلکه تعدد مناطق است که جدید است و ما یک امت واحده هستیم و همه مؤمنین باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و اهل بیت هم خطاب به همه ممؤمنین سخن گفته اند و همه مؤمنین در هر کجای عالم مخاطب احادیث معصومین(ع) هستند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری علیه السلام به عنوان آخرین امام حاضر برای بعد از خود نگران بودند و باید مردم را بری دوران غیبت آماده و انسجام امت را حفظ می کردند، گفت: ایشان به شیعیان توصیه کردند که تقوا داشته باشید و در میان مردم زینت ما باشید نه مایه شرمساری ما و به گونه ای رفتار کنید که مودت ما را در بین مردم جاری و هرگونه بدبینی را از ما دور کنید.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ما موظفیم مردم را به طریق و مکتب اهل بیت(ع) جذب کنیم، افزود: امروز تمام دشمنان ما بسیج شدند تا از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) نقطه ضعف بگیرند و در این مسیر از دروغ و نسبت ناروا هم پرهیز ندارند بنابراین تمام تلاش ما باید این باشد برای رضای خدا و جلب رضایت مردم و عمل به وظیفه، خود را حفظ کنیم و با عمل خود مردم را به تبعیت از اهل بیت(ع) جذب کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.