کد خبر : 666
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 - 17:55

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد:

بی اثر کردن جنگ نرم دشمنان با تبلیغ جدید و خلاقانه

بی اثر کردن جنگ نرم دشمنان با تبلیغ جدید و خلاقانه
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با به کار بستن تبلیغ جدید، خلاقانه و متکی بر پایه علم و تحقیق می توان در جنگ نرمی که دشمنان به راه انداخته اند پیروز شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله حسینی بوشهری در دیدار سرگروه‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، به تبیین روش‌های مختلف و جدید دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن اعتقادات جوانان اشاره کرد و گفت: طلاب و مبلغان دینی باید متناسب با شرایط جدید به امر تبلیغ بپردازند و با پاسخ درست، صریح، ساده و روان به شبهات، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

وی بر افزایش سیر مطالعاتی و تفکیک مخاطبان در مساجد، منابر و محافل توسط مبلغان تاکید کرد و گفت: هنرمندی هنرمندان حوزه و مبلغان دین در امر مقدس تبلیغ و پرداختن به سوالات جدید و روز جامعه موجب بی اثر شدن هجوم همه جانبه دشمنان در فضای مجازی به افکار و عقاید جوانانمان می‌شود.

امام جمعه قم، نیازسنجی در اعزام‌ها را از وظایف مهم سازمان تبلیغات دانست و گفت: با نیازسنجی در اعزام‌ها میتوان متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر منطقه، مبلغی را اعزام کرد که مسلط و موثر باشد و به مباحث سیاسی، اعتقادی و دینی ورود کند.

وی بر استفاده هرچه بیشتر از فضای مجازی برای تبلیغ تاکید کرد و گفت: امروز فقط در فضای مجازی به جای تولید محتوا، افسوس می‌خوریم که چرا کاری انجام نمی‌دهیم! درحالی که با تلاش و نوآوری می‌توان از ظرفیت‌های این فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اینکه انقلاب اسلامی با وقایع مهم و تاریخ ساز ازجمله عاشورا، غدیر و بعثت پیوند خورده، باید از این مناسبت‌ها در تبیین اهداف انقلاب بهره برد و پیام انقلاب را به گوش نسل امروز رساند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در اعزام مبلغ به سراسر کشور در ایام و مناسبت‌های مختلف گفت: سالانه بیش از ۳ هزار و ششصد مبلغ از استان قم و بیش از ۶ هزار و چهارصد مبلغ از دیگر استان‌ها برای تبلیغات دینی و فرهنگی به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اعزام می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد مبلغ، ۷۷۰ نفر در مناطق محروم حضور می‌یابند تا برنامه‌های فرهنگی و دینی در این مناطق نیز انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عادل همچنین از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی بمناسبت ایام دهه فاطمیه در بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از اوایل دی ماه حدود ۲ هزار مبلغ به اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع سبک زندگی اسلامی و ازدواج می‌پردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.