کد خبر : 6973
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 8:22

مدیرکل گمرکات قم:

۹۱ میلیون دلار صادرات از قم انجام شد

۹۱ میلیون دلار صادرات از قم انجام شد
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، ۹۱ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۸۵۹ دلار کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ اسفندیار دریکوندی  بیان داشت: در همین رابطه ۸۳ هزار و ۲۰۰ تُن کالا در قالب ۲ هزار و ۳۴۹ مورد اظهارنامه از گمرکات قم به بازارهای بین‌المللی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صادرات استان به صورت مستمر توسط دستگاه‌های مرتبط بررسی می‌شود، افزود:‌ هدف ما حفظ رکورد صادراتی قم در سال‌گذشته و ارتقا آن است و می‌خواهیم تا پایان سال‌جاری عملکرد بیش از ۳۵۰ میلیون دلار صادرات را برای استان ثبت کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور جلسه کارگروه توسعه صادرات قم طی روزهای گذشته در استانداری تشکیل و موارد مورد نظر اعضا در راستای کمک به افزایش حجم صادرات استان در آن مطرح شد که امیدواریم با اجرای تصمیم‌های گرفته شده در جلسه، شاهد افزایش قابل توجه میزان صادرات کالاهای تولید شده در قم از طریق گمرکات استان باشیم.

در جلسه کارگروه صادرات استان بر روی مباحثی همچون ضرورت استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای شناساندن کالاهای صادراتی استان به فعالان اقتصادی کشورهای مختلف جهان، لزوم رفع تعهدات ارزی واحدهای اقتصادی فعال در حوزه صادرات، اهمیت بازار کشورهای آفریقایی برای توسعه صادرات استان و تشکیل میز آفریقا در همین رابطه، گسترش اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در راستای تقویت صادرات استان و نیز بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای حضور موفق در کشورهای هدف صادراتی، تاکید شد.

همچنین استاندار قم در این جلسه تاکید کرد تنوع بخشیدن به محصولات و کشورهای هدف صادراتی به‌منظور افزایش حجم فعالیت‌های تجاری استان، در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی قم قرار گیرد.

گفتنی‌است در سال گذشته، ۳۴۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۵۱ دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۲ درصد رشد داشت و در نوع خود یک رکورد به‌شمار می‌آید؛ این میزان صادرات در قالب تعداد هشت‌ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه و به وزن ۳۷۹ هزار و ۷۰۷ تُن انجام شده‌است که در این شاخص نیز صادرات استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.