کد خبر : 4338
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 13:17

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم:

بستری‌های ایجاد زیرمیزی باید رفع و حل شود/هشدار در خصوص خطر کمبود پزشک متخصص در قم

بستری‌های ایجاد زیرمیزی باید رفع و حل شود/هشدار در خصوص خطر کمبود پزشک متخصص در قم
رئیس سازمان نظام‌پزشکی استان قم ضمن هشدار در خصوص کمبود پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف حیاتی در سال‌های آینده در قم، گفت: برای مقابله با زیرمیزی باید بستری‌های ایجاد زیرمیزی رفع و حل شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  دکتر حسن عادلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگاران با اشاره به مسئله زیرمیزی، اظهار داشت: مسئله زیرمیزی پدیده شومی است که باید ریشه‌کن شود.
وی ادامه داد: اگر کسی در خصوص زیرمیزی شکایتی داشته باشد می‌تواند شکایت خود را با شماره ۱۹۰ انجام دهد که به‌سرعت رسیدگی می‌شود.
رئیس سازمان نظام‌پزشکی استان قم عنوان کرد: در سال گذشته قرارگاه سلامت استان که متشکل از چندین عضو از قسمت‌های مختلف است تشکیل شد که با این گونه پدیده‌ها برخورد قهری انجام می‌دهد.
وی اضافه کرد: برای حل مشکل زیرمیزی باید بستری‌هایی که باعث ایجاد آن می‌شود حل شود که این بسترها فاکتورهای مختلفی مانند نوع پرداخت‌ها، پرداختی بیمه‌ها، دستمزدها و پرداخت آنها و برخی موارد است که باید نظام پزشکی و وزارت بهداشت در رفع این مشکلات اقدام کنند تا این پدیده هم از بین برود.
عادلی با اشاره به نصب کارت خوان در مطب پزشکان، گفت: عدم نصب کارت خوان در مطب ها تخلف قانونی است که در صورت شکایت به سرعت رسیدگی خواهد شد.
وی ادامه داد:  لیستی از تعداد کارت خوان های موجود در مطب ها نداریم و نظام پزشکی اطلاع ندارد که کدام دکتر کارت خوان دارد یا ندارد البته طبق نامه ای از امور مالیاتی این مسئله سوال شده است اما پاسخی دریافت نکرده ایم.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به برخی مداخله ها در مسئله پزشکی، عنوان کرد: در مسائل مختلف مانند دندان پزشکی، شکسته بندی، اسکن و برخی موارد دیگر مداخلاتی می شود که فرد با یک دوره کوتاه مدت در طب سنتی و طب پزشکی دخالت می کند و به عنوان متخصص بیمار ویزیت می کند.
وی گفت:نظام پزشکی صلاحیت رسیدگی به این تخلفات را ندارد و باید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص این موارد وارد و اقدام کند.
عادلی با اشاره به اینکه در سال قبل برخی پزشکان به دلیل تخلف منع فعالیت شده اند، ابراز داشت: در سال قبل برخی از پزشکان به دلیل تخلف به مدت های مختلف از فعالیت منع شده اند که در حال حاضر آمار و نام پزشکان را نمی توانیم اعلام کنیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰۰ متخصص و فوق تخصص و ۱۳۰۰ پزشک عمومی در استان حاضر هستند که از این تعداد فقط ۷۰۰ نفر در حوزه طبابت در حال فعالیت می باشند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم تاکید کرد: سال به سال در استان قم به دلایل مختلف با کمبود پزشک متخصص روبرو می شود که این برای استان می تواند مضرر و خطر آفرین باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.