کد خبر : 7911
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 16:55

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

تامین کالاهای اساسی در قم وضعیت مطلوبی دارد

تامین کالاهای اساسی در قم وضعیت مطلوبی دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تامین کالاهای اساسی همچون برنج، شکر، مرغ، گوشت و تخم‌مرغ در قم وضعیت مطلوبی دارد و این شرایط به‌منظور تسهیل دسترسی مردم به اقلام مورد نیازشان، همواره حفظ خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمد رضا حاجی رضا  بیان داشت: در حوزه تامین امنیت غذایی استان برنامه‌های متنوعی را دنبال می‌کنیم که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش هفت درصدی سطح تولید محصولات این بخش از ۸۵۰ هزار تُن به ۹۰۰ هزار تُن در سال‌جاری است.

وی افزود: بخش کشاورزی پنج درصد اشتغال و ۶ درصد ارزش افزوده استان را به خود اختصاص داده و این آمار نشان می‌دهد با ایجاد بسترهای لازم برای افزایش سطح تولید محصولات در این بخش، علاوه بر تامین امنیت غذایی مردم،‌ تا چه حد می‌توان در ایجاد اشتغال جدید و توسعه اقتصادی استان تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: از جمله راهبردهای موثری که برای افزایش سطح تولید محصولات غذایی در قم دنبال می‌کنیم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های جدید است و کشاورزان نمونه‌ ما نشان دادند با استفاده از این روش می‌توان بدون افزایش واحد سطح، میزان تولید محصول را افزایش داد.

حاجی رضا گفت: موضوع انتقال دانش و مهارت در بخش کشاورزی استان به صورت مستمر توسط سازمان جهاد کشاورزی قم دنبال می‌شود و کارشناسان ما به خصوص در مناطق روستایی استان با حضور میدانی در باغ‌ها، مزرعه‌ها و سایر واحدهای کشاورزی همچون دامداری‌ها و مرغداری‌ها، کشاورزان و بهره‌برداران حوزه‌های یاد شده را در استفاده از روش‌های جدید راهنمایی می‌کنند.

وی افزود: اجرای طرح تغییر الگوی کشت که نقش بسیار موثری در ارتقا سطح تولیدات کشاورزی استان خواهد داشت با جدیت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قم قرار دارد و بر این اساس کشاورزی در قم مسیر تحولی خود را به سمت افزایش حجم تولید محصولات در کنار بهبود کیفیت، دنبال می‌کند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.