کد خبر : 13423
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 14:09

معاون رئیس جمهور:

نرخ بیکاری در برخی ‌استان‌ها ‌صفر شد/ دیگر صحبتی از گزینه‌های روی میز نیست

نرخ بیکاری در برخی ‌استان‌ها ‌صفر شد/ دیگر صحبتی از گزینه‌های روی میز نیست
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نرخ بیکاری تا ۲ درصد کاهش یافته و این آمار در حال بهبود است و در برخی از استان‌ها بیکاری نیز به صفر رسیده است و واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند نیروی کارند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیدمحمد حسینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه  که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: برای پیشرفت کشور باید مجاهدت و کار شبانه روزی انجام داد و امروز ایران به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به انتخابات اسفندماه تصریح کرد: در انتخابات باید شاهد حضور گسترده مردم باشیم، قم در این زمینه پیشگام و همواره تأثیرگذار بوده و این شهر به عنوان پایگاه جهانی شناخته می‌شود.

وی گفت: مجلس جایگاه اصلی در قانون اساسی دارد و بر خلاف برخی کشورها که مجلس جایگاه قویی ندارد در ایران اینگونه نیست و مجلس قوی می‌تواند برای پیشرفت کشور اثر بخش باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: سالانه باید صدها هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شد که عقب ماندگی‌هایی در این حوزه وجود دارد و هم اکنون بالغ بر ۲ میلیون واحد مسکونی در حال ساخت است.

حسینی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در کشور در حال انجام است که برخی از آنان همانند فاز ۱۱ پارس جنوبی موجب ایجاد درآمد برای کشور می‌شود، ‌گفت: ایران از نظر ارتباط زمینی و ریلی ظرفیت‌های بسیاری دارد و در استان‌های مختلف کشور گسترش مسیرهای ریلی دنبال می‌شود، حدود ۷ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور داشتیم که حل مشکلات آنان در دستور کار قرار گرفت.

 نرخ بیکاری  ۲ درصد کاهش پیدا کرده است

وی بیان کرد: نرخ بیکاری تا ۲ درصد کاهش یافته و این آمار در حال بهبود است و در برخی از استان‌ها بیکاری نیز به صفر رسیده است و واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند نیروی کارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: دولت سیزدهم به دنبال حاشیه سازی و مسائل بیهوده نیست و تلاش می‌شود با مجاهدت، عقب ماندگی‌ها با روحیه مردمی حل شود و در این راستا مسئولان باید در بین مردم و یار و غمخوار آنان باشند.

حسینی گفت: انقلاب متعلق به ملت ایران است و باید همگان در عرصه مشارکت در انتخابات برای تشکیل مجلس کارآمد و قوی در میدان حضور یابند.

وی بیان کرد: در سالیان گذشته آمریکایی‌ها از گزینه‌های جنگ صحبت می‌کردند در حالی که امروز صحبتی از گزینه‌های روی میز نیست و حضور گسترده در عرصه انتخابات سبب ناامیدی دشمن می شود.

 ترویج آثار شهدا در قالب‌های هنری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

سید محمد حسینی که پیش از ظهر امروز به شهر مقدس قم سفر کرده است در ابتدای این سفر در گلزار شهدای امام زاده علی بن جعفر(ع) این شهر حضور یافت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور سپس به منزل شهیدان علی آقازاده و سعید کریمی که در حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه به شهادت رسیدند  حضور پیدا کرد و با خانواده این دو شهید عزیز دیدار و گفت و گو کرد.

سید محمد حسینی در دیدار با خانواده شهید آقا زاده بیان کرد: دیدار با خانواده خانواده شهدا از اولویت‌های کاری سردار شهید سلیمانی بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ثبت و ضبط خاطرات شهدا ،ساخت مستند و الگودهی فرهنگ شهادت و ایثار باید مورد توجه جدی مسوولان ذی‌ربط قرار بگیرد.

وی در دیدار خانواده سعید کریمی نیز عنوان کرد: ابعاد تازه از ویژگی‌های بارز اخلاقی و رسیدگی به امر محرومان توسط این شهدا، بعد از شهادت آنان مشخص ‌شد.

حسینی با تاکید بر ضرورت ثبت خاطرات و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد: انتشار گسترده آثار مربوط به شهدا در قالب‌های مختلف هنری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، تاثیرگذار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.