کد خبر : 2546
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 18:19

معاون استاندار قم:

تمام توان استانی و ملی برای پذیرایی از زائران نیمه شعبان قم بسیج شده است

تمام توان استانی و ملی برای پذیرایی از زائران نیمه شعبان قم بسیج شده است
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: به منظور پذیرایی بهینه و در شأن زائران نیمه شعبان، تمام توان استانی و ملی برای پذیرایی از آنان در قم بسیج شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری ستاد تسهیل نیمه شعبان اظهار داشت: امسال سعی شد چند خدمت ماندگار در بلوار پیامبر اعظم(ص) که مسیر اصلی دسترسی زائران به جمکران است را برنامه ریزی کنیم‌ که زمینه خدمت رسانی بهتر در این بلوار معنوی با اموری چون استقرار ایستگاه های فرهنگی و مواکب فراهم شود.

وی ادامه داد: مجموعه های مردمی در نیمه شعبان و شب های چهارشنبه در این بلوار خدمت رسانی می کنند که وظیفه داریم کار آن ها را تسهیل کنیم و امسال مشکل آب،‌ برق و سرویس های بهداشتی این مسیر برطرف شده است.

وی افزود: امسال هم چنین شاهد بازگشایی‌ مسیر دائم پیاده روی بلوار پیامبر اعظم هستیم‌ و برای اولین بار مشتاقان امام زمان(عج) در این مسیر تردد می کنند.

مقیمی ابراز داشت: از سه ماه قبل تمهیدات مفصلی با حضور مسوولان ملی و استانی برای جشن نیمه شعبان اندیشیده شده و برای اولین بار ستاد ملی جشن های نیمه شعبان ایجاد شد که فعالیت آن در سال های آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برای خدمت رسانی به زائران، مجموعه های کشوری بسیج شدند و ۱۵ شهرستان آماده خدمت رسانی به زائران در قم هستند که تاکنون امکانات و تجهیزات اکثر آن ها در این شهر مستقر شده است.

معاون استاندار قم گفت: ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و سپاه بخشی از تجهیزات مورد نیاز زائران را تامین می کنند و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی فراجا از شهرستان های پیرامون در قم حاضر شده و اکنون آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم نیز امکانات و خدمات پزشکی و بهداشتی امدادی و درمان را برای جشن نیمه شعبان آماده کرده است.

مقیمی با اشاره به این که در حوزه اطلاع رسانی سامانه قم زائر در شبکه اینترنت کمک کار راهنمایی زائران نیمه شعبان است گفت: بسته ای برای اطلاع رسانی به زائران در قم با هم افزایی توسط اپراتورهای تلفن همراه در آماده شده است و پیامک رایگان به تلفن هایی که در فاصله ۲۵ کیلومتری مسجد مقدس جمکران هستند ارسال می شود که شامل اطلاعات استان و نحوه خدمات رسانی به زائران است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی کمیته اطلاع رسانی، صدا و سیما جشن ملی نیمه شعبان را از طریق شبکه های سراسری و استانی شامل مسیر تردد بلوار پیامبر اعظم و داخل مسجد جمکران به صورت زنده پوشش می دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم افزود: در حوزه دستگاه های اداری و اجرایی عمده امکانات مورد نیاز تجهیز شده و آن ها آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

وی ادامه داد: امسال ۲ کمیته به صورت ویژه با استانداردهای مردمی داریم که شامل کمیته مردمی ستاد تسهیلات زائران می شود که مجموع موکب داران را ساماندهی می کند و دیگری نیز کمیته اسکان است.

مقیمی افزود: یکی از نقاط ضعف در پذیرایی از زائران نیمه شعبان موضوع اسکان بود که امسال ستاد مردمی‌ اسکان را با مدیریت استانداری و نواحی بسیج برنامه ریزی کرده ایم که مدارس، مساجد، حسینیه ها، ورزشگاه ها و بقاع متبرک امامزادگان در اختیار این کمیته باشند.

وی یادآور شد: زائران می توانند عدد ۴ را به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند و پس از آن عضو کانالی خواهند شد که نقشه ها، مسیر دسترسی و مکان مورد نیازی که برای اسکان‌ نیاز دارند با ارسال نشانی محل اقامت را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: مهمترین چالش در نیمه شعبان ترافیک و پارکینگ است که امسال ۱۶ پارکینگ به وسعت ۱۶۰ هکتار پیرامون مسجد جمکران و بلوار پیامبر اعظم ایجاد شده که در مورد سرویس های بهداشتی، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، امروز در پارکینگ ها مستقر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.