کد خبر : 6035
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 16:43

اجرای بیش از دو هزار ویژه برنامه به مناسبت عید غدیر در قم

اجرای بیش از دو هزار ویژه برنامه به مناسبت عید غدیر در قم
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای بیش از دو هزار ویژه برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت و روز عید غدیر خبرداد و گفت: توزیع غذا میان نیازمندان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، دستگیری از خانواده‌های مستمند و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از اقدامات درحال اجراست.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت بزرگداشت ایام دهه امامت و ولایت و تلاش برای پرشورتر برگزار شدن برنامه‌های این دهه، اظهار کرد: روایات متعدد درخصوص عیدسعید غدیرخم  نقل شده است، از جمله  پیامبراکرم(ص) که این روز آسمانی را عیدالله اکبر تعبیر کرده و مومنان و محبان امیرالمونین حضرت علی(ع) را به پاسداشت این روز تشویق نمودند.

وی با بیان این که بیش از دوهزار عنوان برنامه و مراسم برای این ایام به ویژه روزعید سعیدغدیرخم در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: محورهای اصلی این جشن‌ها و مراسم‌ها خانواده‌ها به‌ ویژه کودکان و نوجوانان هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به توزیع اطعام بین ایتام و مستضعفین که از توصیه‌های ائمه اطهار(ع) برای این روز است، عنوان کرد: توزیع اطعام با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و با کمک خیرین در نقاط مختلف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مواسات مومنانه، دستگیری از خانواده‌های مستمند، تهیه جهیزیه برای نوعروسان مستمند و آزادی زندانیان نیازمند و جرایم غیرعمد توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و خیرین محترم از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه امامت و ولایت انجام می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه کاروان شادی غدیر تا ظهور برنامه محوری روز عیدغدیرخم است، گفت: این کاروان عصر روز عید غدیر از ساعت ۱۷:۳۰ از ابتدای بلوار پیامبراعظم(ص) به سمت مسجد مقدس‌جمکران حرکت می‌کند و طی مسیر مداحان دعوت شده از فضایل امیرالمومنین(ع) مدح و سرود می‌خوانند و در ادامه نیز مراسم بیعت با امام زمان(عج) همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام میرزامحمدی برگزار می‌شود.

 در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت با بیان اینکه برنامه‌های این دهه از عید قربان آغاز شده و تا روز مباهله ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: فضاسازی، آذین‌بندی و همچنین نورافشانی شهر در روز عید ازجمله موارد در دستور کار این ستاد است.

وی با اشاره به برپایی مواکب در بلوار پیامبراعظم(ص) افزود: در طول این مسیر حدود پنجاه موکب مردمی و نهادی برپا می‌شود. همچنین آذین‌بندی و فضاسازی که قرار است صورت بگیرد با محوریت سادات شهید انجام می‌شود.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز جشن و پذیرایی را در ۱۵۷ مسجد دنبال می‌کند، یادآور شد: برپایی غرفه و برنامه‌های جنگ شادی در بیش از ۴۰ بوستان‌ توسط سازمان تبلیغات و مراکز مختلف دنبال می‌شود.

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت اضافه کرد: سرکشی از ۲۵۰ خانواده شهید سادات، توزیع بسته های معیشتی میان مستمندان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله فعالیت های سپاه استان قم است، همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه‌های متعدد، شب شعر غدیر و نمایش خیابانی را در دستور کار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.