کد خبر : 11984
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 17:14

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دشمن با القای بحران به دنبال انحراف مسیر انقلاب اسلامی است

دشمن با القای بحران به دنبال انحراف مسیر انقلاب اسلامی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که دشمن با القای بحران به دنبال انحراف مسیر انقلاب است تا مردم را ناامید کند، گفت: دشمن، پشیمان سازی و ناامیدسازی را در دستور کار دارد، اما راهبرد ما امید آفرینی برای آینده و نزاع ما ۱۰۰ درصد فرهنگی و تبلیغی است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی اوقاف در ایام فاطمیه در سالن همایش امامزاده سید علی(ع) قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی جریانی فرهنگی بوده‌ است، اظهار داشت: غرب این پیام را داد که راه رسیدن به سعادت دنیوی کنار زدن دین است و مکتب امام راحل و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این انگاره را شکست و انقلاب اسلامی با شعار و برنامه سعادت در دنیا و آخرت بر سر کار آمد و تمام دنیای غرب بسیج شدند تا آن را در نطفه خفه کنند اما ۴۵ سال است جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی رشد و اعتلا پیدا کرده و به جلو رفته‌ است.

کارنامه ایران اسلامی پر از افتخارات بزرگ است

وی افزود: همه دنیای استعماری و استکباری در پی مسدودسازی مسیر حرکت انقلاب بود و این افتخار جمهوری اسلامی است که در این شرایط باقی مانده و امروز کارنامه ایران اسلامی پر از پیشرفت‌ها و افتخارات بزرگ است و در راس حاکمیت یک مجتهد عالم، عادل و بی‌نظیر با اشراف کامل به همه تحولات سکاندار انقلاب است و به همین دلیل همه قدرت‌ها سال به سال با افزایش عده و عُدّه به دنبال مقابله بیشتر با انقلاب اسلامی هستند.

اسماعیلی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ مردم یک انقلابی پیشکسوت و دست پرورده مکتب امام صادق(ع) را به مسئولیت اجرایی کشور رساندند و پس از آن احساس خطر دشمن بیشتر شد و به همین دلیل رهبر انقلاب از تابستان ۱۴۰۰ اصطلاح جدیدی به عنوان جهاد تبیین را برای ماموریت جدید برای مقابله با دنیای تحریم و دروغ پراکنی غرب در کشور مورد استفاده قرار دادند.

وی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران جمعیتی را در کشور مدیریت می‌کند که ۸۵ درصد آن شرایط قبل از پیروزی انقلاب و اتفاق‌های مهم دهه‌های اول و دوم انقلاب را ندیده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی در دانشگاه‌ها افراد متولد دهه ۸۰ را داریم و فناوری‌های نوآمده و سلایق فرهنگی و رسانه‌ای تغییر کرده و ابزاری در اختیار هر فرد است که در ثانیه می‌تواند همه اطلاعات موجود را ببیند و در آن مطالب واقعی و غیر واقعی زیاد است و جریان‌هایی پشت سر بنگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مخالف مسیر انقلاب اسلامی هستند.

مبلغان با اطلاعات به روزتر وارد صحنه شوند

اسماعیلی افزود: امروز شرایط تبلیغ متفاوت است و مبلغان باید جسورتر، عالم‌تر و با اطلاعات به روزتر وارد صحنه شوند و به آخرین فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی اشراف داشته باشند و توطئه‌های دشمن را بشناسند و متناسب با کار آنها عملیات رسانه‌ای پدافندی خود را انجام داده و دشمن را در خانه خودش زمین‌گیر کنند.

وی ابراز داشت: در ۲ سال گذشته فتنه و جنگ فرهنگی برای زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی را شاهد بودیم و این در مقابل دولتی بود که خادم مردم و مطیع رهبری انقلاب است و توفیق این دولت با این شعار و برنامه به معنای مرگ دشمن بود، فتنه سال گذشته بسیار عمیق بود که با حضور مردم و نقش آفرینی نخبگان و حضور دلسوزان و مبلغانی چون شما دشمن ناکام ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی در نزدیکی قله قرار گرفته و این شعار نیست و واقعیت است، دشمن سال گذشته خیابان‌های شهرهای اروپایی را با حضور مخالفان جمهوری اسلامی به جایگاهی برای مقابله با انقلاب اسلامی تبدیل کرد اما در کمتر از یک سال امروز در همان پایگاه و خانه دشمنان انقلاب اجتماعات چند ۱۰۰ هزار نفری در واشنگتن،پاریس و لندن علیه خودشان درحال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال در جشنواره فیلم فجر از سرداران بزرگ دفاع مقدس تا حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از ۳۰ فیلم داریم که از جبهه فرهنگی و گذشته پر افتخار و آینده پر افتخارتر آثار هنری ساخته شده‌است.

اسماعیلی گفت:‌دشمن می‌خواهد اقشار مختلف مردم در مقابل هم قرار گیرند، لذا موظفیم جامعه واحد، یکپارچه و قدرتمند ایران اسلامی را به تصویر بکشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.