کد خبر : 8491
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 12:02

۵۶ دانشجوی جدیدالورود دانشگاه قم در ۳۶ شرکت صنعتی بورسیه می شوند

۵۶ دانشجوی جدیدالورود دانشگاه قم در ۳۶ شرکت صنعتی بورسیه می شوند
53 نفر از داوطلبانی که رتبه زیر 2 هزار را در کنکور سراسری کسب کرده باشند و یا جز ۱۰ درصد رتبه برتر استان قم باشند، در 12 رشته در دانشگاه قم بورسیه صنعتی می شوند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ با پیگیری و مساعدت بنیاد ملی نخبگان استان قم، تعدادی بورسیه صنعتی به دانشگاه قم اختصاص داده شده است، لذا داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دارای رتبه ۱ تا ۲۰۰۰ یا جز ۱۰ درصد رتبه برتر استان باشند ( توضیح به عنوان نمونه ممکنه داوطلبی با ۲۷۰۰ جز ۱۰ درصد برتر رتبه استانی باشند) و طبق دفترچه راهنما یکی از کد رشته های ویژه بورسیه صنعتی در دانشگاه قم را انتخاب کنند، پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه قم ، بورسیه صنعتی به آنها تعلق می گیرد.
قابل توجه است که ۵۳ نفر از دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ دانشگاه قم، در رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مدیریت بازرگانی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری، مهندسی عمران، حسابداری، اقتصاد، آمار و شیمی کاربردی با انتخاب کد رشته ویژه از دفترچه انتخاب رشته، بورسیه ۳۶ شرکت صنعتی می شوند.
دانشجویان بورسیه شده در طول سال تحصیلی ۵۰ ساعت در هر ماه را در شرکت طرف قرارداد جهت آموزش های علمی حضور خواهند داشت و تعدادی از واحدهای آنها به صورت عملی خواهد بود.
بعداز انعقاد قرارداد، کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهیانه به این دانشجویان اعطا می شود و پس از فارغ التحصیلی می توانند در شرکت های مربوطه استخدام شوند، این کمک هزینه ها، شامل مبلغ ۳٠ میلیون ریال برای دانشجویان مجرد و مبلغ ۳۶ میلیون ریال برای دانشجویان متاهل است.
همچنین دانشجویان آقا که بورسیه صنعتی به آنها تعلق می گیرد در صورت اخذ امتیاز های لازم از طرف واحد اقتصادی و بنیاد ملی نخبگان می تواند دوره نظام وظیفه خود را در همان واحد اقتصادی بگذراند​.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.