کد خبر : 11378
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 17:59

مدیرکل نوسازی مدارس قم خبر داد:

تکمیل ۲۵۰ کلاس درس در قم تا دهه فجر امسال

تکمیل ۲۵۰ کلاس درس در قم تا دهه فجر امسال
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: تا دهه فجر امسال تلاش می‌شود ۲۵۰ کلاس درس تحویل دهیم که این آمار در مقایسه با سه سال اخیر رشد ۳ برابری را نشان می‌دهد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  احمدرضا اجتهادی عنوان داشت: متأسفانه به جهت غفلتی که در دهه‌های گذشته در استان قم صورت‌گرفته، قم در زمینه سرانه آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم بیان داشت: استان قم در حال حاضر در جایگاه بیست و هفتم سرانه آموزشی در سطح کشور قرار دارد و این موقعیت زیبنده شهر مقدس قم نیست.
وی عنوان داشت: هم اکنون ۴.۲ دهم مترمربع سهم هر دانش‌آموز قمی از فضای آموزشی استان است که میانگین کشوری ۵.۲ دهم متر است و قم نسبت به میانگین کشوری یک متر عقب است.
اجتهادی تأکید کرد: هر چه سرانه پایین باشد تراکم جمعیت در کلاس‌ها و مدارس بالاتر است و استان قم هم اکنون سومین استان کشور در زمینه تراکم کلاسی است.
وی ابراز داشت: در سال ۹۹ تعداد ۵۵ و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ کلاس درس در استان قم ساخته و تحویل شد و در سال ۱۴۰۱ در این زمینه رشد دونیم برابری داشتیم و ۱۴۰ کلاس درس احداث شد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت: علاوه بر مدارسی که در مهرماه سال جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا دهه فجر امسال تلاش می‌شود ۲۵۰ کلاس درس تحویل دهیم و که این آمار در مقایسه با سه سال اخیر رشد ۳ برابری را نشان می‌دهد؛ اما با این شرایط به‌شدت عقب هستیم و تلاش شده تا سرعت عقب رفت کاهش یابد.

برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند ۱۵۰۰ کلاس درس جدید هستیم
اجتهادی بیان با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند ۱۵۰۰ کلاس درس جدید هستیم افزود: به جهت مهاجرت‌پذیری قم و افزایش نرخ جمعیت در استان، سالانه بیش از ۱۰ هزار دنش آموز به جمعیت استان قم اضافه می‌شود که برای این تعداد دانش‌آموز نیز ۳۳۰ کلاس درس نیاز داریم.
وی بیان داشت: جهت احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم که البته برای تجهیز مدرسه نیز باید هزینه جداگانه‌ای در نظر گرفت.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم بیان داشت: حضور خیرین در استان قم در امر مدرسه‌سازی در کشور بسیار کم‌سابقه است و امسال بیش از ۷۰ درصد پروژه‌ها را به همت و مشارکت خیرین شروع کردیم.
اجتهادی با بیان اینکه تعدادی از مدارس قم نیازمند بازسازی هستند افزود: تلاش می‌شود تا حداقل امکانات موردنیاز در مدارس وجود داشته باشد و تجهیزات مدارس قدیمی نیازمند به‌روزرسانی دارند که این در بخش باید آموزش‌وپرورش اقدام کند.
وی ابراز داشت: مشکل کمبود مدرسه در روستاهای استان قم نداریم و امروز بخاری نفتی در مدارس استان دیگر وجود ندارد و ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان در شهر قم تحصیل می‌کنند و بیشتر مشکلات در شهر قم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.