کد خبر : 6413
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 7:40

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دیپلماسی فراگیر دولت سبب ایجاد گشایش هایی شده است

دیپلماسی فراگیر دولت سبب ایجاد گشایش هایی شده است
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دیپلماسی فراگیر دولت در ارتباط با دیگر کشورها، گفت: گشایش هایی در دولت سیزدهم احساس می شود، به خصوص آنکه دولت دیپلماسی و سیاست خارجی خود را تنها به چند کشور محدود نکرده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در دیدار با سیدحسن قاضی‌ زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید با تاکید بر لزوم تلاش مسوولان برای حل مشکلات مردم، تصریح کرد: هر جا جبهه حق در برابر جبهه باطل ایستاده است، مشکلاتی از ناحیه جبهه باطل ایجاد شده است؛ اما مسوولان باید تلاش کنند تا مشکلات مردم حل شود.

رییس جامعه مدرسین مسوولیت خدمت به خانواده شهداء و ایثارگران را مسوولیتی خطیر توصیف کرد و اظهار کرد: خدمت در بنیاد شهید یکی از مصادیق روشن عمل صالح و باقیات و صالحات است.

وی، دوام انقلاب اسلامی در برابر مشکلات و کارشکنی‌های دشمنان را مدیون از خودگذشتگی شهداء، ایثارگران و خانواده‌های آنان دانست و تاکید کرد: پس از امدادهای الهی و رهبری‌های امام راحل و در ادامه رهبر معظم انقلاب ، شهدا و ایثاگران، کسانی هستند که این انقلابی را که امروز در زیر سایه آن زندگی می‌کنیم، در برابر تمامی تهدیدها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها حفظ کرده اند و سهم وافر آنها در این مساله قابل محاسبه نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی در راستای حرکت انبیاء الهی و مطابق با فطرت انسانی است و برای همین توانسته است در دل‌ها نفوذ کند، افزود: به همین خاطر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شرق و غرب این نظام را تهدیدی در برابر خود می‌دیدند و می‌دانستند که مارکسیسم را در شرق و لیبرال دموکراسی را در غرب نابود خواهد شد و به همین جهت جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه دشمن نتوانسته راه و حرکتی که شهداء آغاز کرده‌اند را خاموش کند و از همین رو کینه آنها را در دل داشته و برای متوقف کردن این حرکت، نسبت به جذب خانواده و فرزندان شهداء طمع ورزیده است، گفت: بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به واسطه تعریف فعالیت‌های مختلف فرهنگی، در تقویت جایگاه خانواده‌های شهداء و ایثارگران تلاش کند تا در نهایت این خانواده‌ها نقش الگویی در جامعه پیدا کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، تاسیس معاونت آموزش و پژوهش در مجموعه بنیاد شهید را کاری ارزشمند توصیف کرد و افزود: در امر آموزش فرزندان شهدا و ایثارگران باید تک تک لحظات این عزیزان مورد توجه قرار گیرد تا برای تصدی مسوولیت‌های مختلف نظام آماده شوند چرا که اگر کسانی که درد کشیده انقلاب هستند، مسوولیت‌ها را بر عهده بگیرند، راه پیشرفت این انقلاب هموارتر خواهد شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گزارشی از وضعیت، مشکلات، خدمات و اهداف پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارایه کرد و حضور پررنگ در عرصه‌های فرهنگی از جمله پشتیبانی از آثار هنری با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی را از جمله اهداف این نهاد معرفی کرد.

توجه به چرایی و هدف از تاسیس بنیاد شهید، احیای دانشگاه شاهد، ایجاد معاونت آموزشی و پژوهشی و تاکید بر برقراری عدالت در خدمت رسانی به خانواده‌های شهداء و ایثارگران، از جمله مباحثی بود که وی در این دیدار به آن اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.