کد خبر : 10043
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 13:44

امام‌جمعه قم:

دشمنان وحدت اسلامی مثلت صهیونیست، استکبار و ارتجاع است

دشمنان وحدت اسلامی مثلت صهیونیست، استکبار و ارتجاع است
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه وحدت رمز پیروزی است، گفت: دشمنان وحدت اسلامی مثلت صهیونیست، استکبار و ارتجاع است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به مسئله تقوا، اظهار داشت: تقوا به معنای مراقبت کامل است. وقتی گفته می‌شود از خدا بترسید؛ یعنی بادقت مراقب باشید خلاف فرمان خدا حرکت نکنید.
وی ادامه داد: وقتی گفته می‌شود در برابر دشمن تقوا داشته باشید؛ یعنی حرکات دشمن را زیر نظر داشته باشید و مراقب حرکات خود در مقابل دشمن باشید تا خوراکی برای دشمن فراهم نشود.

امام خمینی (ره) را می‌توان بزرگ‌ترین منادی وحدت دانست/وحدت رمز پیروزی است

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع وحدت و اهمیت آن، عنوان کرد: امام خمینی (ره) را می‌توان بزرگ‌ترین منادی وحدت دانست؛ زیرا بسیار بر این مهم تأکید می‌کردند و وحدت را رمز پیروزی می‌دانستند و به مسلمانان عالم اعلام کردند که رمز تمام گرفتاری‌های کشورهای اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی و رمز پیروزی وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: وحدت در اصطلاح سیاسی به معنای تلاش برای نزدیک‌شدن، حذف فاصله‌ها، هم نظری و هم افقی در فهم شرایط و رسیدن به هدف‌گذاری‌های یکسان مبتنی بر منافع مشترک است.
آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: رویکرد وحدت گر، رویکردی است که در آن برای رفع اختلافات تلاش می‌شود؛ اما این امر به این معنا نیست که همه اختلافات قابل‌رفع شدن است، زیرا این امر امکان‌پذیر نیست؛ اما وحدت به این معنا است که بیش از اینکه بر اختلافات تمرکز شود، اشتراکات موردتوجه همگرایی قرار گیرد.

در اختلاف دشمن سود می‌برد

وی تصریح کرد: وحدت همیشه به عوارض اختلافات، واگرایی‌ها و اینکه بیگانگان از این تفرقه سود می‌برد نگاه دارد. در این نگاه اختلاف‌افکنی همیشه ریشه در درون ندارد؛ بلکه دشمنان و معارضان یک امت منتظر فرصتی هستند که اختلاف بیندازند تا سود ببرند.

دشمنان وحدت اسلامی مثلت صهیونیست، استکبار و ارتجاع است

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دشمنان وحدت اسلامی مثلت صهیونیست، استکبار و ارتجاع است، گفت: این‌ها مهم‌ترین عملیات خود را ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمین و دوقطبی کردن جهان اسلام و نابودکردن راهبرد وحدت قرار دادند.
وی تأکید کرد: با اطاعت از رهبری، هوشیاری مردم و سیاست دولت سیزدهم بر حفظ و تداوم ارتباط با کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای منطقه، دست متجاوزین به وحدت امت اسلامی را قطع خواهیم کرد.
آیت‌الله سعیدی افزود: با اطاعت از رهنمودهای رهبری و به برکات خون شهدا و ایثارگران تلاش خواهیم کرد که به کوری چشم دشمنان، اسلام‌ستیزان و قرآن سوزان جهان اسلام را برای ظهور منجی بشریت آماده کنیم.
امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم اشاره کرد و گفت: شعار محوری امسال این روز، «مردم در پناه اخت الرضا، اسوه عفاف و جهاد تبیین» است.

نیروی انتظامی مخلصانه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: فرارسیدن هفته نیروی انتظامی فرصت خوبی برای بازخوانی عملکرد و تجلیل از مجاهدها و حماسه‌سازی‌های بزرگ، امنیت‌ساز و افتخارآفرین این نیرو است.
آیت‌الله سعیدی افزود: نیرویی که با جان‌فشانی‌های خود در راه حفظ امنیت، مخلصانه و بدون هیچ توقعی از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است. مبارزه با اشرار، هنجارشکنان و کسانی که در امر قاچاق وارد می‌شوند بخشی از تلاش‌های ارزشمند این نیرو است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.