کد خبر : 12036
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 18:11

حجت الاسلام نگارش:

بزرگ‌ترین امتیاز پژوهشگاه امام صادق(ع)، پیشتازی در عرصه جهاد تبیین است

بزرگ‌ترین امتیاز پژوهشگاه امام صادق(ع)، پیشتازی در عرصه جهاد تبیین است
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه پیشتازی در عرصه جهاد تبیین بزرگ‌ترین امتیاز پژوهشگاه امام صادق(ع) است، گفت: تمام آثار پژوهشگاه امام صادق(ع) به دلیل مأموریت محور بودن، جزو جهاد تبیین است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام حمید نگارش در نشست خبری پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به مناسبت هفته پژوهش، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین و روشن‌گری اتفاقات پژوهشی به نوعی پژوهش‌یار هستند.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه امام صادق(ع) حدود ۴۴ سال در عرصه پژوهش، تدوین و تألیف سابقه دارد، مطرح کرد: این پژوهشگاه در میان مراکز علمی قم جزو باسابقه‌ترین‌ها است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه این پژوهشگاه جزو پژوهشگاه‌های برتر نیروهای مسلح شناخته شده است، عنوان کرد: یکی از افتخارات این پژوهشگاه این است که در جوار حوزه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار کتاب در پژوهشگاه امام صادق(ع) تدوین و تألیف شده است، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار مقام معظم رهبری از غرفه پژوهشگاه امام صادق(ع) در نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید و رضایت خود را از این آثار اعلام کردند.

حجت الاسلام نگارش با اشاره به اینکه پیشتازی در عرصه جهاد تبیین بزرگ‌ترین امتیاز پژوهشگاه است، تصریح کرد: تمام آثار پژوهشگاه امام صادق(ع) به دلیل مأموریت محور بودن، جزو جهاد تبیین است.

وی از آثار شاخص در عرصه جهاد تبیین یاد کرد و گفت: کتاب‌های متعددی با موضوع آمریکا شناسی، کشته‌سازی در اغتشاشات سال گذشته، روشن‌گری امامین انقلاب اسلامی، چیستی و چگونگی جهاد تبیین، پاسداری از انقلاب اسلامی، آرمان‌های انقلاب، مبانی انقلاب و … تالیف و در دستورکار قرار دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه پژوهشگاه با مراکز علمی متعدد ارتباط دارد، یادآور شد: این ارتباط به ویژه در بحث علوم انسانی اسلامی همواره در دستورکار پژوهشگاه قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه این ارتباط در مواردی به همکاری مشترک ختم شده است، بیان کرد: یکی از توفیقات پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) تولیدات مشترک و کارآمد بوده است.

حجت الاسلام نگارش با اشاره به اینکه امروز متاسفانه علوم اسلامی جایگاه واقعی خود را ندارد، ابراز کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های پژوهشگاه کارآمد کردن علوم اسلامی است.

وی با بیان اینکه به این منظور باید از معارف وحیانی الهی استفاده کنیم، اظهار داشت: علوم انسانی غربی به هیچ وجه از معارف الهی استفاده نکرده است و این بزرگ‌ترین اشکال این علوم است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه تمام تولیدات پژوهشگاه بر اساس درخواست‌ها و نیازها است، مطرح کرد: این رویکرد موجب شده است که تولیدات نمایشگاه به مسائل کشور پاسخ‌گو باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده بهتر و بیش‌تر از ظرفیت‌های اساتید و محققان کشوری هستیم، عنوان کرد: به همین منظور در تلاش برای راه‌اندازی شبکه نخبگانی هستیم.

حجت الاسلام نگارش با اشاره به اینکه در بحث هم‌افزایی پژوهشگاه پیشتاز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و برنامه‌هایی که در دستورکار قرار دارد بتوانیم در مسیر دغدغه‌های مقام معظم رهبری گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.