کد خبر : 6768
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 13:36

امام‌جمعه قم:

کشورهای دیگر باید به حقوق ایران اسلامی احترام بگذارند

کشورهای دیگر باید به حقوق ایران اسلامی احترام بگذارند
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه دین خدا جز با تبلیغ محقق نمی‌شود، گفت: جمهوری اسلامی روابط خود را با کشورها به‌جز صهیونیست‌ها حفظ کرده و انتظار دارد که دیگر کشورها نیز به حقوق ایران اسلامی احترام گذاشته و در راستا احترام متقابل بکوشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا اجازه ندهند جلسات حسینی با حضور مشتاقان برگزار شود و تبلیغات گسترده‌ای در این خصوص انجام دادند اما موفق نشدند.
وی گفت: شاهد هستیم که در سراسر کشور، دسته‌های عزاداری و مراسم‌های شور حسینی در حال برگزاری است که امیدواریم همواره باشعور حسینی باشد.
امام جمعه قم با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی گفت: امسال نیز این مراسم باشکوه هر چه بیشتر در سراسر کشور برگزار شد که خانواده‌ها باید مراقب بوده و همواره فرزندان خود را حسینی تربیت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تبلیغ دین گفت: رهبری معظم انقلاب فرمودند که دین خدا جز با تبلیغ محقق نمی‌شود و امروز موضوع دوم حوزه است که باید اصلاح شود که این سخنان بسیار مهم و حیاتی بود.
آیت الله سعیدی ابراز داشت: امروز دشمن با جنگ شناختی، تبلیغ و روشنگری می‌تواند پاسخگوی آن‌ها باشد، حوزه باید در این خصوص اقدام کند و تلاش جدی داشته باشد.
وی با اشاره به اولین اقامه نماز جمعه به‌فرمان امام راحل گفت: این نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار شد که امروز در بسیاری از شهرهای کشور برگزار می‌شود و به پایگاه ترویج معارف الهی و تفسیر قرآن و مسائل انقلاب تبدیل‌شده است.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به موضع‌گیری اخیر روسیه گفت: این کشور باید موضع خود را در مورد تمامیت ارضی کشور اصلاح کند، انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون با شعار محوری نه شرقی و نه غربی نشان داده که کاملاً مستقل است و وام‌دار هیچ کشوری نیست.
وی گفت: جمهوری اسلامی روابط خود را با کشورها به‌جز صهیونیست‌ها حفظ کرده و انتظار دارد که دیگر کشورها نیز به حقوق ایران اسلامی احترام گذاشته و در راستا احترام متقابل بکوشند.
امام‌جمعه قم همچنین ضمن محکوم کردن بی‌احترامی به قرآن کریم گفت:  هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و در راهپیمایی بعد از نماز جمعه شرکت کرده و فریاد خود را علیه صهیونیست‌ها برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.