کد خبر : 13304
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 9:28

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای قم:

مهارت آموزی مشاغل کم سرمایه در دستور کار قرار گیرد

مهارت آموزی مشاغل کم سرمایه در دستور کار قرار گیرد
مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم گفت: ترویج مهارت آموزی در مشاغل کم سرمایه و زودبازده و ورود افراد دارای مهارت به بازار کار از جمله اولویت های آموزشی است و باید در دستور کار مراکز مهارتی قرار گیرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام سیدمحمود عرب جمعه شب در حاشیه برگزاری مسابقات آزاد مهارت پیرایشگری در قم افزود: مطالعات باید براساس آمایش سرزمینی باشد تا بتوانیم نیازسنجی درست و علمی از بازار کار داشته باشیم و براساس آن برای ارائه آموزش ها برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ما، ورود به بازار کار افراد ماهر است تصریح کرد: در دولت سیزدهم و تدابیر سازمان فنی و حرفه ای کشور، برنامه ریزی هایی برای این مهم انجام شده است که یکی از این طرح ها، طرح آموزش در محیط کار واقعی است.

وی گفت: در این طرح، هر واحد پذیرنده می تواند به ۱۵ نفر آموزش ارائه دهد که مدت آموزش ها بین ۲ تا ۱۸ ماه است و آن واحد صنفی در طول این مدت از قوانین وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی معاف است.

مشارکت ۲۲ استان در مسابقات پیرایشگری قم

عرب در ادامه از شرکت ۷۲ نفر از ۲۲ استان کشور در نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت در رشته پیرایشگری مردانه در قم خبر داد و گفت: یکی از وظایف ما برای ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی، برگزاری مسابقات مختلف است.

وی افزود: از استان قم ۱۷ نفر و از سایر استان ها از جمله تهران، خراسان رضوی، فارس، بوشهر، مازندران، گیلان، قزوین، زنجان، یزد، آذربایجان شرقی و غیره، ۵۵ نفر با هم به رقابت پرداختند.

عرب با بیان این که این مسابقات با همکاری اتحادیه صنف آرایشگر مردانه استان قم و با مدیریت اداره کل فنی و حرفه ای قم ترتیب یافت گفت: ۲۲ نفر از افراد زبده و مشهور که در حرفه پیرایشگری مشغول به کار هستند برای داوری این مسابقات انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: ایجاد تعامل سازنده و پویا با بنگاه های آموزشی، اتحادیه ها و اصناف، شناسایی و ایجاد رقابت سالم و اثرگذار بین دارندگان مدرک فنی و حرفه ای، از بین رفتن فقر مهارتی در میان قشرهای مختلف جامعه، کشف استعدادهای حرفه ای و ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، از جمله اهداف برگزاری این رقابت محسوب می شود.

به گفته عرب، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم، معرفی آموزش های مهارتی، ارتقای سطح استانداردهای آموزش های مهارتی و بروز رسانی دانش و توانایی شاغلین نیز از دیگر اهداف این رقابت به شمار می آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.