کد خبر : 6115
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 8:26

استاندار قم:

مردم نباید درگیر بروکراسی طولانی اداری شوند

مردم نباید درگیر بروکراسی طولانی اداری شوند
استاندار قم با اشاره به اینکه مردم را نباید درگیر بروکراسی طولانی اداری کرد،گفت: واقعیت این است هرگاه ظرفیت های مردمی برای حل مسئله‌ای مورد استفاده قرار گرفته شاهد نتیجه رسیدن امور در مدت زمان کمتری بوده‌ایم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سیدمحمدتقی شاهچراغی در همایش نکوداشت روز شهرداری و دهیاری‌ها، افزود: ما در نظام اداری مشکلاتی داریم که بخشی از آن مربوط به ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌هاست و بخش دیگری از آن مربوط به بروکراسی های مرسوم قبلی است. اگر مدیران در بخش‌های مختلف تلاش جهادی کنند و هرکس وظیفه خود را انجام دهد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکلات مردم باید حل شود و نباید آن‌ها را درگیر بروکراسی طولانی اداری کرد، به مسئولین توصیه می‌کنم به ظرفیت خوب مردمی توجه کنند. هرجا که به این ظرفیت توجه و از آن استفاده شد کارها با سرعت عمل بیشتری با موفقیت به سرانجام رسیده است.

استاندار قم توضیح داد: منابع دولت نمی‌تواند همه نیازهای مردم را برطرف کند، در بخش‌های مختلف خیرینی داریم که حاضرند در بحث ساخت بهداشتی، خدماتی، آب، مدارس و… هزینه کنند. هرجا که مردم برای حل مسئله‌ای ورود کنند عملکرد و توان‌شان بیش از ظرفیت های دولتی بوده است. حماسه اربعین و یا نیمه شعبان مصداق بارز این موضوع است.

شاهچراغی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که کار خوب در این ایام استفاده از ظرفیت مردمی است، البته مردم هم باید به اطمینان و آگاهی برسند که منابعی که پای کار می‌آورند به درستی و در بخش مهم و صحیح هزینه می‌شود.

وی درخصوص اینکه دشمنان نگاه ویژه‌تری روی مسائل استان قم دارند، گفت: چشم طمع دشمنان روی قم است و به‌دنبال این هستند نکته‌ یا مسئله‌ای را برجسته کنند تا از این طریق به جایگاه دین و انقلاب اسلامی فشار بیاورند.

استاندار قم تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن می‌توان فشار دشمنان را شکست، مسئله خدمت‌رسانی به مردم است که باید همه الزامات در آن رعایت شود. در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای مردم قم در زمینه‌های مختلف انجام شده است. دولت توانسته با اصلاح سیاست‌های غلط و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مثل انرژی بسیاری از چالش‌ها را حل کند.

وی افزود: برای مثال با تلاش وزارت نیرو در مدت زمان هفت ماهه که رکوردشکنی محسوب می‌شود، پست سیکل ترکیبی برق ۴۰۰ قم برای کاهش نوسانات برقی وارد مدار شد. همچنین با بنیاد مستضعفان توافق کردیم که با مشارکت بنیاد یک نیروگاه سیکل ترکیبی در استان قم راه‌اندازی کنیم.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کارگاه خدمت رسانی در دولت سیزدهم فعال است، اما نباید به این معنا باشد که از خود و نسبت به این مقدار راضی باشیم، ما باید بدانیم از مردم عقبیم و باید در این راستا تلاش کنیم. شاهد این هستیم مردم ما در بحث خدمت‌رسانی به یکدیگر از ما مسئولین جلو هستند.

وی دراین گردهمایی ضمن تشکر از خدمات دهیاران و بخشداران گفت: در این مدتی که ما در مدیریت استان هستیم از نعمت دهیاران و بخشداران خوبی برخوردار بوده‌ایم، کارهای خوبی شروع و برخی از آنها به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: طبیعی است که در انجام کارها با موانع و مشکلاتی مواجه شویم که برای حل آن نیازمند تلاش بیشتر هستیم، با همراهی مسئولین در بخش‌های مختلف می‌توان بر این موانع غلبه کرد و بنده باور دارم که می‌شود بسیاری از مسائل را حل و از مشکلات مردم گره گشایی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.