کد خبر : 10143
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 13:43

آیت‌الله خاتمی:

حوزه علمیه تا تشکیل دولت مردمی در کنار فلسطین ایستاده است

حوزه علمیه تا تشکیل دولت مردمی در کنار فلسطین ایستاده است
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از تجمع طلاب در حمایت از فلسطین گفت: این تجمع این پیام را دارد که حوزه تا آزادی کامل قدس شریف و تشکیل دولت مردمی فلسطین در کنار فلسطینیان ایستاده است.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله سید احمد خاتمی روز سه شنبه در تجمع طلاب و روحانیان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین در مدرسه فیضیه قم اظهار داشت: طلاب این تجمع را در مقطعی بسیار حساس سامان دادند و تجمع درس نیست، موعظه هم نیست و اعلام موضع در حمایت از مقاومت فلسطین در نبرد قهرمانانه آن هاست.

وی افزود:‌ مبانی فقهی این تجمع آیات و روایات است که قرآن جامعه اسلامی را یکپارچه می داند.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ سال است صهیونیست ها عامل جنایت هستند و زن و کودکان را به شهادت می رسانند و جنایتی نیست این رژیم غاصب انجام نداده باشد. البته پیروزی مقاومت قطعی است و طوفان الاقصی در طول این ۷۰ سال بی سابقه بوده است، سنگ کجا و موشک و پهپاد و چترباز کجا؟ این ها همه نشانه آن است که انشالله قبل از ۲۵ سال رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیهقم افزود: انقلاب اسلامی ما از آغاز در سال ۱۳۴۲ حامی فلسطین و قدس شریف بوده است وفلسطین را پاره تن اسلام دانسته و خواهیم دانست.

وی با اشاره به این که باید دشمن ظالم و حامی مظلوم باشیم گفت: سخن این است که رژیم نامشروع صهیونیستی سال ها مردم مظلوم فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار داده و در این سال ها شاهد انتفاضه های متعددی بوده ایم و به یاری خدا طوفان الاقصی طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید.

وی با بیان این که حمایت از مظلومین تکلیف شرعی و الهی است ابراز داشت: روش حوزه علمیه از آغاز اشغال فلسطین در سال ۱۳۲۶ حمایت از فلسطین بود و در آن سال آیات عظام به رهبری آیت ‌الله خوانساری تجمع کردند و گفتند هر کس آماده است به فلسطین برود، هزاران طلبه اسم نوشتند اما دولت طاغوت اجازه نداد طلاب به فلسطین بروند.

خاتمی افزود: حوزه انقلابی حوزه غیرتمند است و در برابر حوادث جهان اسلام بی تفاوت نیست و از مظلومین جهان در هر کجای عالم باشد حمایت کرده، می کند و خواهد کرد.

وی ادامه داد: کسانی هستند که حوزه انقلابی را نمی پسندند و مدام نیش و کنایه به حوزه انقلابی می زنند در حالی که این حوزه انقلابی بود که انقلاب را بپا کرد و حوزه ۴۴ سال از این انقلاب حمایت کرده و به فضل خدا حوزه انقلابی بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: این تجمع یک رزمایش حوزه انقلابی است و آن ها که حوزه انقلابی را نمی پسندند نمی توانند این رزمایش را ببینند این در حالیست که حوزه انقلابی راه امام(ره) را دنبال می کند که اسرائیل باید از بین برود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: حوزه انقلابی خط مقام معظم رهبری را دنبال می کند که می فرمایند هم چنان فلسطین مساله اول جهان اسلام است و این تجمع حوزه انقلابی ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: حوزه انقلابی، حوزه درس، بحث، تعبد، تقوا و اخلاق جدی است و حوزه انقلابی است که راه امام راحل و خط مقام معظم رهبری را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: این خیزش مقدس و مقاومت فلسطین یک جلوه از پیام انقلاب اسلامی است که انقلاب خود را به جهان صادر می کنیم و امام(ره) می بیند انقلابی که برپا کرد چگونه طومار جنایتکاران را بر می چیند.

خاتمی افزود: قیام و مقاومت فلسطین یکی از برکات نظام اسلامی است و طلاب نشان می دهند که با این تجمع هدفمند از صمیم جان تا آخرین نفر و قطره خون خود از نظام اسلامی حمایت کرده، می کنند و خواهند کرد.

وی ابراز داشت: حوزه علمیه قم سربلند است که در ۴۴ سال در هر عرصه که شهیدان انتظار حضور داشتند حضور جانانه داشتند و این حوزه هم چنان امانت دار خون شهیدان باقی خواهد ماند.

اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین روز سه شنبه در مدرسه فیضیه قم امروز برگزار شد. این اجتماع از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با حضور علما، اعضای جامعه مدرسین و اعضای شورای عالی حوزه ها، مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اساتید، طلاب برادر و خواهر و با سخنرانی ایت الله سیداحمد خاتمی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه ترتیب یافت.

شرکت کنندگان در این تجمع با سر دادن شعارهایی حمایت خود را جبهه مقاومت و طوفان الاقصی ابراز کردند.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، حمایت از فلسطین حمایت از امام(ره) است، آزادی فلسطین آزادی اسلام است و حاج قاسم عزیزم راهت ادامه دارد، از جمله شعارهایی بود که در این اجتماع توسط طلاب و روحانیان سر داده شد.

لبیک یا فلسطین، طوفان الاقصی را حمایتش می کنیم، مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی، آزادی فلسطین مرهون اتحاد است، نصر من الله و فتح القریب، حزب الله پیروز است اسراییل نابود است، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد و ما همه سرباز توییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای نیز از دیگر شعارهایی بود که طلاب و روحانیان سر دادند.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد چهارمین روز خود شده که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان داشته که روزهای سختی در پیش رو دارند و توان بالای نیروی مقاومت دربرابر ماشین جنگی اشغالگران موجب شده تا این رژیم برای در تنگنا قرار دادن غیرنظامیان به روش های غیرانسانی قطع آب و برق، حمله به آمبولانس و مراکز بهداشتی و درمانی و کشتن خبرنگاران روی آورد.

بر اساس تازه ترین آمار، از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون ۲۰۸ کودک و زن در نواره غزه شهید شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه مجموع شهدای فلسطینی در این چند روز را نیز تا لحظه تنظیم خبر ۷۰۴ نفر اعلام کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.