کد خبر : 12563
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 12:27

استاد حوزه علمیه قم در فیضیه:

ملت ایران استقامت خود را پای صندوق‌های رأی به رخ دنیا خواهد کشید

ملت ایران استقامت خود را پای صندوق‌های رأی به رخ دنیا خواهد کشید
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با تکرار بصیرت، کسی بصیر نمی‌شود، گفت: دشمن به دنبال فتنه دیگری است و می‌خواهد حضور در انتخابات آینده را کاهش دهد؛ اما ملت ایران استقامت خود را پای صندوق‌های رأی به رخ دنیا خواهد کشید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی احتشام کاشانی در مراسم روز بصیرت و میثاق با ولایت که در مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به اینکه دهه بصیرت و روز میثاق با ولایت بهانه‌ای است از اینکه بدانیم تاکجا آمده‌ایم و از عدم وقوع فتنه‌های شر جلوگیری کنیم، اظهار داشت: بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب می‌تواند راهگشای این مسیر باشد.

وی ادامه داد: با تکرار بصیرت، کسی بصیر نمی‌شود. تاریخ پر است از شخصیت‌هایی که به ظواهر دین عمل کردند؛ اما در فتنه‌ها نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بصیرت نکته‌ای و نقطه‌ای اساسی و رکنی بالاتر از این ظواهر است، عنوان کرد: بصیرت یعنی آن دید نافذ که بخشی با مدرسه و بخشی با توجه و گریه شبانه به دست می‌آید.

وی ادامه داد: می‌توان عالم دین بود و درس دین خوانند؛ ولی در بزنگاه اقدام مناسب را نداشته باشد. می‌شود اهل ظواهر بود و در باطل ماند.

حجت‌الاسلام احتشام با اشاره به اینکه بصیرت یعنی گذر از پوسته و هسته دین، ابراز داشت: اگر کسی می‌فهمید که در  نظام مبتنی بر ولایت، نظر و سخن ولی‌فقیه کامل است دیگر تردید نمی‌کرد. امروز برخی علما بعد از کشتار ۱۰ هزار کودک در فلسطین هنوز یک موضع نگرفته‌اند.

وی اضافه کرد: اگر انتظار داریم مردم همچنان در مسیر مقابله با استکبار جهانی و مبارزه با صهیونیست جنایت‌کار و پای ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب پرنشاط و پرتوان، حضور داشته باشند و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن امام‌زمان (عج) تحویل دهند، باید با مردم صادق و رفیق باشیم.

این استاد حوزه علمیه شهید بهشتی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را مردان بابصیرت انقلاب برشمرد و گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی حفظ و صیانت از ولایت و تداوم ارتباط با ولی را مهم‌ترین عنصر دین‌داری و زیست مؤمنانه ذکر می‌کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارهاوبارها و با عناوین مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل‌عام فرهنگی را به خواص جامعه هشدار دادند و تمام آحاد ملت به‌ویژه نخبگان را به جهاد تبیین دعوت نمودند.
حجت‌الاسلام احتشام با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر دشمنان حتماً هزینه دارد، خاطرنشان کرد: اگر فتنه‌ها تبیین نشود فتنه دیگر در راه خواهد بود و تبیین فتنه‌ها باعث خنثی‌شدن فتنه‌های آینده خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۹ دی سال قبل به جهاد تبیین و کار تحولی بزرگ اشاره کردند. امروز حدود یکسال از آن سخنرانی گذشته است و از مسئولین باید پرسید اگر رهبری امسال در خصوص کار تحولی بزرگ سؤال کنند آیا جوابی دارید بدهید؟ هیئت اندیشه‌ورزی که سال ۹۶ تشکیل شده قرار بود پسرفت‌ها و پیشرفت‌های انقلاب را بررسی کند که اگر این‌گونه بود برخی از این فتنه‌ها رخ نمی‌داد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن به دنبال فتنه دیگری است و می‌خواهد حضور در انتخابات آینده را کاهش دهد، گفت: پائین آمدن آمار حضور مردم در پای صندوق‌های رأی دشمنان اسلام، انقلاب و اهل‌بیت علیهم‌السلام را خوشحال و محرومین، مستضعفین و مسلمین جهان را مأیوس می‌سازد.

وی تأکید کرد: به کوری دشمن، این ملت در تمام صحنه‌ها حضور حداکثری داشته و خواهد داشت و این بار هم با حضور حداکثری نقشه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد و از رهبر معظم انقلاب حمایت کرده و پای آرمان‌های شهدا خواهد ایستاد.

حجت‌الاسلام احتشام اضافه کرد: نیاز است تا در دهه بصیرت بار دیگر فتنه‌های تاریخ را مرور کنیم؛ چرا که فتنه‌ها در گستره تاریخ تحت‌تأثیر فتنه پیشین شکل می‌گیرند.

وی عنوان کرد: استقامت مردم غزه بی‌نظیر بود استقامت مردم یمن بی‌نظیر بود. ما هم باید استقامت خود را همانند چهار دهه گذشته پای صندوق‌های رأی به رخ دنیا بکشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.