کد خبر : 7913
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 16:57

آیت الله اعرافی:

توسعه نظام اسلامی نیازمند توسعه تبلیغ در سطح جهانی است

توسعه نظام اسلامی نیازمند توسعه تبلیغ در سطح جهانی است
مدیر حوزه های علمیه کشور در افتتاحیه طرح علمداران تبلیغ ویژه اساتید بسیجی حوزه علمیه قم گفت: توسعه نظام اسلامی نیازمند توسعه تبلیغ در سطح جهانی است و ما باید پیام انقلاب اسلامی را به تمام دنیا برسانیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی در افتتاحیه طرح علمداران تبلیغ ویژه اساتید بسیجی حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه عاشورا با تبیین و تبلیغ توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) ماندگار شد،  اظهار کرد: فراموشی وقایع عاشورا و تحریف و تحلیل‌های نادرست در مورد آنان تهدیداتی در مورد عاشورا بود اما با تبلیغ و تبیین درست این تهدیدها موجب آسیب رساندن به عاشورا نشد و عاشورا توانست به عنوان یک مکتب و مدرسه درس‌آموز باشد.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در مقابل این آسیب‌ها ایستادگی کردند، یادآور شد: اگرچه وقایع بسیاری ازجمله توابین، مختار و … پس از عاشورا رقم خورد، ولی در هیچ‌کدام از این وقایع شاهد میدان داری امام سجاد(ع) نیستیم چراکه ورود مستقیم امام به هرکدام از این وقایع می‌توانست منجر به تفسیرهای اشتباهی از عاشورا شود.

مدیر حوزه‌های علمیه رسالت نخست امام سجاد(ع) را صیانت از عاشورا دانست و مطرح کرد: ایشان نظام جامع اندیشه اسلامی را سامان دادند و مکتب را به سمت روشنی هدایت کردند.

وی از تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم توجه بیشتر طلاب و روحانیون نسبت به تبلیغ دین یاد کرد و گفت: تبلیغ درست نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و از جمله معناهای تبلیغ، روح و حقیقتی است که باید در تمام نظامات جلوه‌گری کند که مقام معظم رهبری نیز این معنای تبلیغ را مدنظر قرارداده‌اند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اساتید حوزه‌های علمیه در راستای عمل به فرمایشات رهبری باید با نگاهی به زمانه و شبهه‌ها داشته باشد، گفت: ابلاغ پیام دین باید رویکرد اصلی عالم دینی باشد و در این راستا نظام درسی و پژوهشی نیازمند پیوست تبلیغی است.

آیت الله اعرافی بر گره‌گشایی پژوهش‌ها از مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: توسعه نظام اسلامی نیازمند توسعه تبلیغ در سطح جهانی است. ما باید پیام انقلاب اسلامی را به تمام دنیا برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام حوزه باید به شبهات جامعه بپردازد و بسیج اساتید حوزه هم یک کانون جامع و فعال تبلیغ است که باید پویاتر شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در ابتدای این مراسم و پس از روضه‌خوانی به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: اقشار مختلف در جامعه دارای رزومه‌های مختلف کاری هستند، برخی افراد رزومه کاری‌شان مطابق با فطرت انسان است، این افراد عالمان دین هستند که به دنبال بیان احکام دین هستند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه تبلیغ به عهده روحانیون است، عنوان کرد: رسالت علما همانی است که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده است و روحانیون باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.