کد خبر : 8114
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 17:26

کارنامه نهایی داوطلبان کنکور جمعه منتشر می‌شود/ اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

کارنامه نهایی داوطلبان کنکور جمعه منتشر می‌شود/ اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد
رئیس سازمان سنجش گفت: دفترچه انتخاب رشته تا ۲۹ مرداد برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته روی سایت سنجش قرار می گیرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ عبد الرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سعی داریم نتایج نهایی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۲ تا روز جمعه اعلام شود. این آزمون پیچیدگی‌هایی داشت و با تغییرات عمده‌ای همراه بود.

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان این که نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام شده است، گفت: مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت کرده بودند، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته، جمعه ۲۷ مرداد در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اطلاعات داوطلبان در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است.

پور عباس ادامه داد: در آزمون سراسری نوبت دوم یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر ثبت نام کرده اند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب شرکت کننده زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر مرد هستند. ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد نیز آقا هستند.

او افزود: در گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک، ۱۳۶۸۵۱ نفر،در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۸۵۰۳۵ نفر ،در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۴۳۵۵۱ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۶۱۷۰۲ نفر و در گروه آزمایشی زبان  ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر ثبت نام کرده بودند.

او گفت: کارنامه اولیه ای که در اختیار داوطلبان قرار گرفته است شامل نمره تراز کنکور بود و داوطلبان باید تا دیروز اولویت نوبت آزمون خود را در صورتی که در دو رشته متفاوت شرکت کرده بودند، انتخاب می کردند.  نیمه اول مهر نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: دفترچه انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا ۲۹ مرداد روی سایت  قرار می‌گیرد. انتخاب رشته از ۳۱ مرداد تا دوم شهریور انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: مجموع ظرفیت رشته پزشکی و دندان پزشکی ۱۳۱۶۱ نفر و ظرفیت فرهنگیان ۳۰ هزار نفر خواهد بود.

پور عباس با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه دار گفت: دولت و قوه قضائیه محکم امانت دار مردم هستند و اتفاق نظر دارند تا هیچ فردی از مسیر تقلب به دانشگاه وارد نشود. نمایندگان مجلس و دولت بر این مصر هستند تا در چهارچوب قانون برخورد شود.

او افزود: از سال ۸۴ موضوع تقلب در کنکور مطرح بوده است. در آزمون دی ۱۴۰۱ از  ۶۹ نفر  و در تیر امسال از ۳۰۵ نفر تجهیزات تقلب به جلسه آزمون آورده بودند و تجهیزات  از این داوطلبان گرفته شد.

پورعباس ادامه داد: قانون برای ما تعیین تکلیف خواهد کرد. اطلاعات آماده و بارگذاری شده اند. هیچ فردی با رتبه صد هزار در رشته پزشکی قبول نشده است.

او بیان کرد: در سال گذشته طبق قانون نباید اجازه می دادیم کسانی که شبهه دار هستند، وارد دانشگاه شوند. در همین راستا،  ۱۳۵ نفر در آزمون رفع شبهه شرکت کرده و موفق شدند به دانشگاه راه پیدا کنند.

پورعباس ادامه داد: در آزمون  ۱۴۰۳، تاثیر سوابق تحصیلی ۵۰ درصد خواهد بود. ۱۱۱۰۱ نفر افزایش ظرفیت پزشکی را در دفترچه امسال داشتیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.