کد خبر : 5731
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 18:19

نظارت تیم‌های دامپزشکی قم بر ذبح دام روز عید قربان

نظارت تیم‌های دامپزشکی قم بر ذبح دام روز عید قربان
مدیر کل دامپزشکی استان قم از نظارت ۱۲ تیم ثابت و سیار بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسن توحیدی مهر، مدیرکل دامپزشکی قم با اعلام خبر نظارت ویژه بر ذبح دام در روز عید سعید قربان، گفت: ۶۰ نفر شامل دامپزشک، ناظر بهداشتی و ناظر شرعی در قالب تیم‌های ثابت و سیار از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز عید سعید قربان فعال خواهند بود.

توحیدی مهر افزود: تیم‌های ثابت در کشتارگاه دام قم، جاهد، پرتو، سالن کشتار مسجد جمکران و سالن کشتار اداره کل بهزیستی مستقر و تیم‌های سیار نیز در سطح شهر تردد می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی قم گفت: شهروندان در صورت درخواست برای نظارت بر کشتار دام می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا دامپزشکی نسبت به اعزام ناظران شرعی و بهداشتی اقدام کند.

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌های بهداشتی نسبت به کشتار دام در عید قربان، گفت: شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو باید گوشت را ۲۴ ساعت و آلایش دامی را ۴۸ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی همچنین از بازرسی حدود ۱۲ هزار راس دام سبک و سنگین در عید قربان سال گذشته خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها به ۵ هزار و ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین اجازه ذبح داده شد و ۵۹۵ کیلو گرم گوشت و هزار و ۷۶۴ کیلو گرم آلایش از چرخه مصرف حذف و به صورت بهداشتی دفن شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.