کد خبر : 11373
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 12:51

قالیباف در جلسه شورای‌عالی جامعه مدرسین:

لایحه عفاف و حجاب به‌زودی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود/توجه ویژه به خانواده در برنامه هفتم توسعه

لایحه عفاف و حجاب به‌زودی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود/توجه ویژه به خانواده در برنامه هفتم توسعه
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب به‌زودی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود، گفت: دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه برای تدوین یک سند خوب برای حل مشکلات و پیشرفت کشور همراهی و هم‌افزایی خوبی دارد.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی جمعه‌شب با حضور در جلسه شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به تبیین عملکرد مجلس یازدهم‌ پرداخت و به پرسش‌های اعضای جامعه مدرسین پاسخ داد.

وی با اشاره به موضوع کنترل تورم با اصلاح ساختار بودجه و اقدامات مجلس دراین‌خصوص، گفت: مجلس یازدهم برای نخستین‌بار فرایند بررسی لایحه بودجه را دومرحله‌ای کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب دومرحله‌ای لایحه بودجه، اقدامات جدی‌تر و مؤثرتری برای کنترل سقف بودجه که یکی از عوامل مؤثر در مهار تورم است، انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح کنترل قیمت ۱۳ قلم کالای اصلی زندگی، خاطرنشان کرد: ممکن است با اقدامات کوتاه‌مدت یا میان‌مدت نتوانیم قیمت ۴۵۰ قلم کالایی که تورم بر اساس آن‌ها محاسبه می‌شود را به میزان مطلوب کنترل کنیم.

قالیباف افزود: ما معتقدم که قادریم در یک برنامه‌ریزی دقیق با یک طرح مدون، قیمت حدود ۱۳ کالای اساسی و اصلی زندگی مردم که بخش مهمی از نیازهای هر فردی است، را به نحوی کنترل کنیم که مردم مطمئن باشند قیمت این کالاها هر سال فقط و فقط به‌اندازه میزان افزایش حقوق و دستمزدشان افزایش می‌یابد.

رئیس مجلس با اشاره به لایحه عفاف و حجاب عنوان کرد: با شنیدن انتقادات و پیشنهادها و مطالبات جمع زیادی از نخبگان و صاحب‌نظران این موضوع از طیف‌ها و اقشار مختلف، لایحه‌ای تدوین شد که پس از بررسی اولیه توسط شورای نگهبان و طرح برخی ابهامات، اکنون این ابهامات در کمیسیون برطرف شده و این لایحه به‌زودی برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

وی در ادامه با پاسخ به گلایه یکی از اعضای جامعه مدرسین از آیین‌نامه واردات خودرو، ابراز داشت: ما وظیفه داریم در مجلس قانون خوب و اجرایی بنویسیم و البته توجه کنیم که وظیفه اجرا با مجلس نیست، به‌عنوان نمونه در ماجرای قانون مصوب مجلس برای واردات خودرو که در این جلسه به آن اشاره شد، انتظار این بود که آیین‌نامه اجرایی آن به نحوی نوشته شود که مشکلی از مردم حل شود و گلایه‌ای که مطرح می‌کنید، گلایه مردم، کارشناسان و نمایندگان مجلس نیز هست.

قالیباف توجه جدی به مقوله خانواده به‌عنوان رکن اصلی جامعه به‌خصوص در برنامه هفتم توسعه و نیز قانون حمایت از خانواده گفت: در قانون حمایت از خانواده مصوبات خوبی انجام شد که برخی از آن اجرا شده و تأثیر آن نیز قابل‌مشاهده است.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش دولت و مجلس این بوده که در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… خانواده محور باشد و در هر حوزه‌ای، تقویت سبد خانواده موردتوجه قرار گیرد.

رئیس مجلس درباره عملکرد مجلس در حوزه مسکن نیز گفت: مجلس یازدهم در بخش‌های مختلف مرتبط با مسکن از جمله تعیین تکلیف خانه‌های خالی و ساخت مسکن قوانین مهمی مصوب و برای اجرا ابلاغ کرده است، همچنین در موضوع اجاره‌بها نیز طرحی در فرایند قانون‌گذاری است و معتقدیم با اجرای این قوانین می‌توانیم شاهد عرضه مسکن و کنترل بازار باشیم.

وی با اشاره به روزهای پایانی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس گفت: در این زمینه دولت و مجلس با هم‌افزایی و همراهی کار را پیش بردند تا شاهد تدوین یک سند توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات و پیشرفت ایران عزیز باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.