کد خبر : 10119
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 17:16

کلاهبرداری با ترفند رسید جعلی در قم

کلاهبرداری با ترفند رسید جعلی در قم
دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری متهم کلاهبرداری سریالی با ترفند ارائه رسید بانکی جعلی خبر داد و گفت: این متهم تاکنون به ۱۸ فقره کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی اقلام مصرفی در آگهی‌های سایت‌های واسطه گر اعتراف کرده است.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب با اشاره به وصول شکایات متعدد افراد مالباخته به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای قم گفت: با صدور دستورات قضایی و پیگیری های شعبه ۱۶ دادیاری استان، متهم دستگیر و روانه زندان شد.

 این مقام قضایی بیان داشت: متهم پس از انتخاب طعمه های خود از کالاهای آگهی شده در سایت دیوار با فروشندگان قرار ملاقات گذاشته و بعد از دریافت کالا با استفاده از برنامه پرداخت آنلاین از طریق گوشی خود مراحل انتقال وجه را نزد مالباخته انجام می داد اما در همین حین با برنامه رسید ساز جعلی، رسید بانکی پرداخت جعلی را نیز آماده میکرد و به جای رسید واقعی، رسید ساختگی را به رویت فرد آگهی دهنده می رساند و از محل خارج شده و دیگر به تماس های آنان پاسخ نداده است.

دادستان قم خرید برنج، گوشی طلا، لاستیک، روغن، دستگاه ps4، تلوزیون، یخچال و سایر اقلام مصرفی از فروشندگان جزء و غیر حرفه ای را از مواردی که این متهم با رسید جعلی خریداری نموده است عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۰ شکایت از مالباختگان با رسید جعلی از این متهم به ثبت رسیده است.

دادستان قم در خصوص پیشگیری از این نوع کلاهبرداری به شهروندان هشدار داد: در هنگام معامله حتماً ارسال پیامک واریزی از سرشماره معتبر بانکی دارای مانده حساب خود را بررسی نمایند و یا برای اطمینان از پرداخت مبلغ از سوی خریدار برنامه بانکی مورد نظر خود و صورتحسابهای بانکی خود را ملاحظه و کنترل نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.