کد خبر : 9971
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 9:32

مدیرکل گمرکات قم:

کفش در رتبه سوم صادرات قم قرار گرفت

کفش در رتبه سوم صادرات قم قرار گرفت
اسفندیار دریکوندی گفت: آمار صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه نشان می‌دهد، کفش و صندل از نظر ارزش دلاری در رتبه سوم صادرات انجام شده از طریق گمرکات قم قرار دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسفندیار دریکوندی با اشاره به اینکه رتبه اول و دوم صادرات استان در طی مدت یاد شده به ترتیب برای سرب و انواع گرانول و کامپاند بوده‌است، بیان داشت: در ۶ ماه گذشته ۱۲ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۹۶۱ دلار انواع کفش و صندل از طریق گمرکات قم به کشورهای هدف صادر شده‌است که نشان دهنده ظرفیت‌ بالای استان در تولید این محصول است.

وی گفت: در ۶ ماهه مشابه سال گذشته نیز ۱۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۸۸۴ دلار کفش و صندل از طریق گمرکات این استان به بازارهای بین‌المللی صادر شد و این کالا رتبه پنجم را در میان کالاهای صادراتی استان در اختیار داشت که در سالجاری با رشد صادرات به جایگاه سوم رسید.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی از جمله در بخش تولید کفش و صندل طی سال‌های اخیر علاوه بر مدیریت بازار داخلی و تامین نیاز آن، حضور خود در بازارهای بین‌المللی را نیز افزایش داده‌اند و ما امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی شاهد جهش صادراتی در این بخش باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان صادرات از گمرکات استان قم به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده‌است، افزود: صادرات محصولات تولید شده در قم به کشورهای هدف از طریق گمرکات استان در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و ما تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل و گسترش صادرات استان استفاده کنیم.

لازم به ذکر است وجود تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید کننده کفش و صندل در قم از جمله عوامل موفقیت استان در صادرات این محصول به‌شمار می‌آید که باید از چنین ظرفیتی برای توسعه صادرات به بهترین شکل استفاده کرد؛ خوشه‌ کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق درقم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند؛ حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

گفتنی‌است در ۶ ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات قطعی صورت گرفته از گمرکات استان به ۱۲۷ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۹۲ دلار رسیده‌است. این میزان صادرات کالاهای ساخت استان به کشورهای هدف (در مناطق مختلف جهان) در قالب تعداد سه هزار و ۳۱۶ اظهارنامه و به وزن ۱۲۲ هزار و ۶۶۲ تُن انجام شده‌است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.