کد خبر : 9144
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 17:12

مسائل معیشتی، درمان و مسکن از مهمترین دغدغه‌های بازنشستگان تامین اجتماعی

مسائل معیشتی، درمان و مسکن از مهمترین دغدغه‌های بازنشستگان تامین اجتماعی
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان قم گفت: ارائه خدمات به بازنشستگان در شان آن‌ها نیست.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ تقی نصیری در برنامه گفتگوی ویژه خبر صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به ۶۲ هزار عضو اصلی و حدود ۲۱۷ هزار تحت پوشش ازکار افتاده، بازنشسته، مستمری بگیر و بازمانده تامین اجتماعی قم گفت: در حالی حفظ کرامت و توجه به مشکلات بازنشستگان همواره مورد تاکید مسئولان است که ارائه خدمات به بازنشستگان در شان آن‌ها نیست.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه بازنشستگان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی نقش مهمی در جامعه به ویژه کانون خانواده دارند به جامعه هدف حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده است و طبق قانون دولت باید تا پایان امسال ۸۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت کند.

نصیری با بیان اینکه پرداخت مطالبات می‌تواند گره گشای مشکلات این صندوق برای تسهیل خدمات به بازنشستگان باشد، گفت:کانون‌های بازنشستگی پیگیر امور مشکلات بازنشستگان صندوق ها، قوانین، ارائه خدمات و امور رفاهی این قشر هستند.

وی مسائل معیشتی، درمانی، رفاهی، بیمه تکمیلی، مسکن، اختلاف دریافتی بازنشستگان را از جمله مهمترین دغدغه‌های این قشر دانست و ابراز امیدواری کرد؛ مسئولین در زمینه‌های مختلف پاسخگوی نیاز‌های قشر بازنشسته باشند.

همچنین در ادامه با تلاش عوامل برنامه گفتگوی ویژه، با وجود هماهنگی لازم برای ارتباط تلفنی با مدیرکل تامین اجتماعی استان قم، وی با امتناع از ارتباط تلفنی، پاسخی برای مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه نکرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان هم در ارتباط تلفنی با بیان اینکه بخشی از ۴۲ هزار متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن بازنشستگان هستند که به پیمانکار متصل شدند افزود: با تخصیص زمین و تسهیلات بقیه افراد هم از تسهیلات مسکن بهره‌مند خواهند شد.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به اینکه بعد از ثبت نام و پالایش افراد در صورت وجود زمین امکان واگذاری به تعاونی‌ها وجود دارد گفت: برای بازنشستگان تامین اجتماعی در صورت زمین مورد نیاز مشکلی وجود نخواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.