کد خبر : 12344
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 14:33

مدیر کل آموزش و پرورش قم:

۷۰ درصد مدارس استان قم امام جماعت روحانی دارند

۷۰ درصد مدارس استان قم امام جماعت روحانی دارند
مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: ۷۰ درصد مدارس استان قم امام جماعت روحانی دارند و برای ۳۰ درصد باقیمانده نیز باید برنامه ریزی لازم انجام شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا رحیمی ظهر چهارشنبه در اجلاسیه استانی نماز در قم اظهار کرد: ۴۰۰ گفتمان دانش آموزی در مدارس استان برگزار شده و امروز در قم مدرسه‌ای که نماز جماعت در آن برگزار نشود نداریم و دانش آموزان در نماز جماعت حضور فعالی دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه تعداد مدارسی که فاقد نماز جماعت هستند بسیار معدود است افزود: ۷۰ درصد مدارس استان قم امام جماعت روحانی دارند و برای ۳۰ درصد باقیمانده نیز باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

رحیمی ادامه داد: نمازخانه مدارس به کانون تربیت در محله باید تبدیل شوند و نمازخانه‌ها در مدارس در طراحی‌های جدید باید در طبقه اول و یک در به بیرون داشته باشند، تا محله نیز از این ظرفیت بتواند استفاده کند و مدرسه به محل مراجعه عموم مردم تبدیل شود.

اولین چالش در موضوع نماز، چالش در باورها است

وی افزود: اولین چالش در موضوع نماز، چالش در باورها است که باید به این باور برسیم که نماز ستون دین است و امروز مشاوران و مربیان باید در زمینه ترغیب جامعه به امر نماز در راستای حل مشکلات فردی و اجتماعی افراد اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: بر اساس برنامه‌های آموزش و پرورش هر مدرسه ۱۰۰ ساعت باید فعالیت‌های خارج از کلاس و مدرسه داشته باشد که مهمترین این فعالیت‌ها می‌تواند زنگ نماز باشد و مدیران مدارس نیز باید در نماز جماعت حضور داشته باشند و این امر موجب ترغیب دانش آموزان به امر نماز جماعت خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: بر اساس برنامه تدوین شده در دوره اول متوسط دانش آموز باید نماز را بشناسد و برای اقامه آن همت کند و دوره‌های پایین‌تر به این امر اشاره نشده است که این نشان از چالش در باور اصل نماز است.

وی با بیان اینکه در زمینه تجهیز نمازخانه‌های مدارس مشکل داریم افزود: در ترکیب و سطح سنی هیأت امنای مساجد نیز باید بازنگری شود و باید جوانان بتوانند در این جمع حضور یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: بالاترین عامل در آسیب‌های اجتماعی در موضوعات مختلف تربیتی فضای مجازی است که شورای عالی مجازی کشور باید در این زمینه اقدامی انجام دهد و بی تفاوت نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.