کد خبر : 5492
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 8:17

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم مطرح کرد:

پرداخت ۸۷۶ فقره تسهیلات ازدواج به زوج‌های قمی در ۲ ماهه اول سال جاری

پرداخت ۸۷۶ فقره تسهیلات ازدواج به زوج‌های قمی در ۲ ماهه اول سال جاری
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: تنها در 2 ماهه اول سال جاری 876 فقره تسهیلات ازدواج به زوجین قمی پرداخت شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ازدواج در قم که در سالن جلسات ساختمان اداره‌‌کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ازدواج سنت حسنه‌ای است که همواره مورد توصیه پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) قرار گرفته است، حدیثی از پیامبر رحمت و مهربانی نقل شده است که ایشان فرموده‌اند بهترین ازدواج‌ها آن است که آسان‌تر انجام گیرد.

وی ادامه داد: اداره‌کل ورزش و جوانان در طول سال برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری کلاس‌های مشاوره، کارگاه‌های ازدواج ویژه زوجین قمی و… برگزار می‌نماید. باتوجه به فرا رسیدن سالروز پیوند مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) که به روز ازدواج نام گرفته شده است، اداره‌کل ورزش و جوانان ما با مشارکت معاونت جوانان برنامه‌‌های متنوعی از ۳۱ خرداد تا ۴ تیرماه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: اتفاقی برای اولین بار در سطح کشور در قم رقم خورد آن‌هم ساخت اتاق عقد زیبا و مجلل ویژه جوانان قمی است، این مرکز در مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) ساخته شده و به لطف خدا در هفته ازدواج افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این اتاق به صورت کاملا رایگان پذیرای مراسمات عقد زوجین جوان قمی خواهد بود، علاوه بر این اتاق همانطور که قبلا به اطلاع مردم عزیز قم رسانده شد تمامی اماکن ورزشی ما مانند ورزشگاه یادگار امام(ره)، سالن‌های ورزشی، فرهنگ‌سرای جوان به صورت کاملا رایگان آماده برگزاری مراسمات عقد و عروسی هستند.

سانی‌خانی تاکید کرد: این موضوع مطابق دستور شخص رئیس جمهور در راستای تسهیل امور ازدواج جوانان است. نه تنها اداره‌‌کل ورزش و جوانان بلکه تمام دستگاه‌های دولتی باید ظرفیت خود را برای برگزاری مراسمات عقد و ازدواج در اختیار مردم قرار دهند. با رایزنی‌هایی که داشتیم مجموعه‌هایی مثل اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، شهرداری قم، سپاه و غیره آماده برگزاری این مراسمات به صورت رایگان و یا تخفیف‌های قابل توجه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما ویژه هفته ازدواج برگزاری جشن ازدواج برای ۱۱۰ زوج جوان قمی است، علاوه بر برگزاری این مراسم به همت خیرین مقرر شد۱۱۰ جهیزیه نیز برای آن‌ها تامین شود تا با خیال آسوده‌تر وارد زندگی مشترک شوند.

وی اشاره کرد: علاوه بر برگزاری جشن وصال که در شهر قم برگزار می‌شود، به مدت ۳ شب در روستاهای تابع استان قم نیز جشن‌های مختلفی خواهیم داشت. برگزاری کلاس‌های مشاوره رایگان، کارگاه‌های زناشویی و… که در شهر قم برگزار می‌شود مشابه آن‌ها را نیز در روستاها و شهرستان‌های تابعه برگزار خواهیم کرد.

سانی‌خانی در ادامه درخصوص آخرین آمار تسهیلات ازدواج پرداخت شده در قم، توضیح داد:سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ هزار نفر قمی موفق به دریافت تسهیلات وام ازدواج شدند. مطابق آمار به ۸۹ درصد متقاضیان در قم وام ازدواج تعلق گرفت. در این زمینه استان قم رتبه ششم را در کشور کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: در سال ۱۴۰۲  تا به امروز ۴ هزار و ۸۹۴ متقاضی داریم که ۳ هزار و ۲۰۵ نفر از آن‌ها تکمیل پرونده شده و در صف انتظار دریافت تسهیلات هستند همچنین ۸۷۶ فقره از فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه تسهیلات پرداخت شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم خانواده‌ها جوانان را در امر ازدواج همراهی کنند، اگر در ابتدای زندگی برای آن‌ها سخت‌گیری نکنیم شیرینی لذت بخشی در طول زندگی‌شان شاهد خواهیم بود. توقعات در بحث جهیزیه، مهریه، مراسم عروسی و… کاهش داده تا آمار ازدواج افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.