کد خبر : 10022
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 9:21

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

معلمان خرید خدمات آموزشی به کلاس‌های درس برمی‌گردند

معلمان خرید خدمات آموزشی به کلاس‌های درس برمی‌گردند
نایب رئیس کمیسیون آموزش از پیگیری‌های صورت گرفته برای خالی نماندن کلاس‌های درس از وجود معلم خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری تذکر خود در نشست علنی مجلس در خصوص خالی ماندن کلاس‌‎های درس با وجود گذشت بیش از یک هفته از شروع مهرماه، عنوان کرد: یکی از درخواست‌ها و راهکار‌های اصلی برای جبران این کسری معلم به کارگیری معلمان خرید خدمات آموزشی بود که سال‌های گذشته در آموزش و پرورش شاغل بوده و در آزمون استخدامی نیز پذیرفته نشدند، به کارگیری شوند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از طرح این تذکر در نشست علنی، دکتر قالیباف رئیس مجلس نیز این موضوع را تأیید و عنوان کرد که شخصا این موضوع را پیگری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پس از همان جلسه علنی مجلس که به بررسی برنامه هفتم توسعه اختصاص داشت، رئیس مجلس با رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در خصوص خالی بودن کلاس‌های درس مذاکراتی را داشته و در نهایت ابلاغیه جذب نیرو‌های خرید خدمات آموزشی صادر شد.

وحیدی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام نشده، کمبود معلم از طریق نیرو‌های خرید خدمات آموزشی انجام می‌گیرد و ابلاغیه این مهم که به استان‌ها رسیده تا کلاس‌های درس با حضور این معلمان با سابقه و توانمند خالی از معلم نماند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره اینکه با این ابلاغیه چه تعداد معلم خرید خدمات آموزشی به کلاس‌های درس باز می‌گردند، گفت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار معلم خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش و عمدتاً در مناطق محروم مشغول به کار بودند که بخشی از این نیرو‌ها در آزمون‌های استخدامی امسال آموزش و پرورش پذیرفته شده و فرآیند استخدام آن‌ها انجام خواهد شد، ولی مابقی این نیرو‌ها نیز می‌توانند با این ابلاغیه جدید به کلاس‌های درس بازگردند.

وی تصریح کرد: البته مجوزی برای جذب نیرو‌های خرید خدمات جدید صادر نشده بلکه این تصمیم برای بازگشت به کلاس معلمانی است که بعضا بیش از ۱۰ سال سابقه کار داشته تا کلاس‌های درس از حضور آن‌ها بی بهره نماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.