کد خبر : 754
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 10:15

معاون سازمان صمت قم:

معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های تولید پوشاک قم تا سقف ۵ نفر

معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های تولید پوشاک قم تا سقف ۵ نفر
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قم، گفت: سهم حق بیمه کارفرمایان کارگاه‌های تولید پوشاک پس از اخذ مجوز‌های تولید، تا سقف ۵ نفر صفر شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ امیرحسین پروان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه کارفرمایان در کارگاه‌های تولیدی پوشاک پس از اخذ مجوز‌های تولید، تا سقف ۵ نفر اشتغال، از پرداخت حق بیمه معاف هستند، گفت: این تسهیلات به منظور کمک به فعالان این صنعت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ واحد تولید پوشاک در استان قم وجود دارد، گفت: در کنار این واحد‌ها ۲ هزار واحد صنفی در زمینه فروش پوشاک فعال هستند.

پروان افزود: در شهر کهک بیشتر واحد‌هایی که در زمینه پوشاک فعالیت می‌کنند، واحد صنفی نیستند و بیشتر در منازل فعالیت دارند که نیازمند دریافت مجوز صنفی یا صنعتی است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در خصوص سامان دهی این صنف گفت: در شهرک شکوهیه و یا در ناحیه صنعتی سیرو زمین‌هایی برای توسعه کار این صنف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این زمین‌ها در بلوک‌های کارگاهی با متراژ ۳۰۰ متر است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین دریافت کنند.

پروان در خصوص ارائه تسهیلات به تولید کنندگان پوشاک هم، گفت: تاکنون وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد مشاغل خانگی در این زمینه به ۵۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز است که افراد به سمت برند سازی (داشتن نشان تجاری) بروند، گفت: برند سازی کمک می‌کند تا کار افراد شناخته و فروش هم بیشتر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.