کد خبر : 4085
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 12:42

معاون جمعیت هلال‌احمر قم:

سه هزار و ۳۸۴ نفر از جوانان قم عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

سه هزار و ۳۸۴ نفر از جوانان قم عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: در حال حاضر سه هزار و ۳۸۴ نفر از جوانان این استان از سنین چهار تا ۳۵ سال عضو جمعیت هلال‌احمر هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمد مصباحی  با اشاره به کانون‌های فعال در هلال‌احمر قم، افزود: کانون غنچه‌های هلال با عضویت کودکان مهدکودک و پیش‌دبستانی و کانون دانش‌آموزان با عضویت دانش‌آموزان مدارس که سالانه ۱۰۰ مدرسه تحت پوشش آموزش‌های امدادی قرار می‌گیرند، از جمله کانون های هلال احمر در استان قم است.

وی ادامه داد: طرح دادرس به معنای «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش در مدارس اجرا می‌شود و در این راستا، در هر مدرسه ۲ تیم امدادی ۱۵ نفره، آموزش های امدادی را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح جدیدی به نام «همتا» نیز در ۲ سال گذشته با معاونت فرهنگی آموزش‌وپرورش آغاز شده که بر اساس این طرح، هر مربی آموزش‌های کمک‌های اولیه را به ۱۱۲ دانش‌آموز ارایه می‌دهد.

مصباحی با اشاره به فعالیت ۱۶ کانون دانشجویی هلال‌احمر در قم، گفت: کانون طلاب نیز طبق تفاهم‌نامه با حوزه علمیه تشکیل شده و طلاب علاقه‌مند آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی افزود: هلال‌احمر در بخش اوقات فراغت اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ۳۶ رشته از جمله خیاطی، نقاشی، گلدوزی، خوشنویسی، نسخه خوانی، کمک‌های اولیه، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌نماید.

به گفته وی، سال گذشته ۶۴۲ برنامه اوقات فراغت در استان قم برگزار شد و ۴۴ هزار و ۶۱۱ نفر از جوانان استان قم از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه هفته هلال‌احمر نام‌گذاری شده است؛ شعار امسال این هفته «هلال نشان امید» است و با حضور جمعیت هلال‌احمر برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

حضور در حرم حضرت معصومه(س) و برگزاری مراسم خطبه‌خوانی، برگزاری همایش بین‌المللی «مبلغان بشردوستی»، دیدار با آیات عظام، برپایی میز خدمت در نماز جمعه و برگزاری اردوهای جهادی از جمله برنامه‌های متنوعی است که در هفته هلال‌احمر برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.