کد خبر : 5175
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 20:00

قرارگرفتن نام دانشگاه قم در لیست مؤسسات پراستناد برتر دنیا در پایگاه ESI

قرارگرفتن نام دانشگاه قم در لیست مؤسسات پراستناد برتر دنیا در پایگاه ESI
دانشگاه قم در لیست مؤسسات پر استناد برتر دنیا در پایگاه ESI قرار گرفت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  بر اساس گزارش‌ مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و آخرین رتبه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) مربوط به بازه زمانی ۲۰۲۲-۲۰۱۲، تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا در تمام حوزه‌های موضوعی ۸۵۵۷ مورد است و ۴۱ دانشگاه جامع زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این فهرست هستند.
در این گزارش دانشگاه قم در زمره مؤسسات پر استناد برتر دنیا قرار ‌گرفته است. لازم به ذکر است پایگاه شاخص‌های اساسی علم یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد. منظور از مؤسسات همان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی است که تعداد استناد دریافتی آن‌ها در ۱۰ سال اخیر بیش از سایر مؤسسات است.
دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر ایران در ۱۹ حوزه موضوعی مهندسی، حوزه‌های پزشکی بالینی، شیمی، علوم مواد، علوم کشاورزی، داروشناسی و سم‌شناسی، علوم گیاهی و حیوانی، محیط‌زیست/ بوم‌شناسی، حوزه‌های علوم اجتماعی، زیست‌شناسی/ زیست‌شیمی، علوم رایانه، علوم اعصاب و رفتار، زمین‌شناسی، حوزه‌های فیزیک، ایمنی‌شناسی، زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک، ریاضیات، میکروبیولوژی، روان‌پزشکی/ روان‌شناسی حضور داشته‌اند که دانشگاه قم در ۲ حوزه مهندسی و شیمی در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایرانی پراستناد قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.