کد خبر : 9031
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 18:31

زمینه‌های لازم برای ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در قم فراهم شد

زمینه‌های لازم برای ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در قم فراهم شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: زمینه و مقدمات ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در استان فراهم شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محسن امیدیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم به آماده سازی زمینه‌های لازم برای ایجاد ۸۰ هزار شغل در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در ۲ سال گذشته افزون بر ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شده‌است.

وی نرخ بیکاری استان قم را حدود ۸.۵ درصد اعلام کرد و افزود: یکی از رویکرد‌های مهم مدیریت استان قم در عرصه اقتصاد، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال در سال مالی گذشته برای حدود ۵ هزار متقاضی، گفت: به واسطه اقدامات انجام‌شده طی دو سال گذشته، شاهد تثبیت و افزایش نرخ اشتغال در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی استان قم هستیم.

امیدیان همچنین با تاکید بر رویکرد مدیریت استان قم بر مردمی‌سازی اقتصاد، گفت: تلاش می‌شود تا از تأثیر گروه‌های مردمی، تشکل‌ها، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در تولید و نظارت بر بازار بیشترین استفاده انجام بگیرد.

وی از شناسایی بازار‌های جدید تجاری به عنوان یکی از اهداف اقتصادی استان خبر داد و گفت: در ماه‌های گذشته توافق‌هایی با برخی از استان‌های عراق باهدف بسترسازی حضور تجار، معرفی محصولات و عرضه تولیدات بومی استان قم در این کشور انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.