کد خبر : 11486
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 9:11

برگزاری آزمون داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در قم

برگزاری آزمون داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در قم
 آزمون کتبی داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در مصلی قدس قم آغاز شد.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  مسئول آزمون علمی داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آزمون کتبی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور این عزیزان از ساعت ۷ صبح امروز در محل مصلی قدس قم آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد گفت: در مهلت ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۵۱۰ نفر ثبت‌نام کردند که تعداد ۴۹۵ نفر مرد شیعه و ۲ خانم شیعه و ۱۳ نفر از برادران اهل‌سنت هستند.

 حجت‌الاسلام محمدجواد مهری با بیان اینکه از همه ثبت‌نام‌کنندگان ۳۲۸ نفر به آزمون کتبی دعوت شدند گفت: از هفته آینده نیز ۶۴ نفر از افرادی که در ادوار گذشته نمره کتبی قبولی داشتند به آزمون شفاهی از طریق تلفن و پیامک دعوت خواهند شد.

 وی افزود: ۶۸ نفر از نمایندگان فعلی مجلس و ۵۰ نفر از افرادی که در آزمون‌های کتبی و شفاهی ادوار گذشته قبول شده‌اند و یا جزو نمایندگان ادوار هستند نیاز به شرکت در این آزمون را نداشتند.

 مسئول دفتر شورای نگهبان در استان قم با تشریح کیفیت سؤالات داوطلبان شیعه و اهل‌سنت و همچنین نحوه محاسبه نمرات داوطلبان حاضر در آزمون اجتهاد خبرگان گفت: این آزمون با نظارت فقهای شورای نگهبان انجام می‌شود و نتایج آن کاملاً محرمانه است و داوطلبان به سؤالاتی در سه بخش فقه، اصول و اجتهاد که به‌صورت استدلالی است پاسخ می‌دهند و درصورتی‌که حائز نمره قبولی شدند، دعوت به مصاحبه شفاهی خواهند شد و پس از قبولی در آزمون شفاهی، بررسی صلاحیت‌های عمومی در شورای نگهبان انجام و نتیجه قطعی به شخص داوطلب اعلام می‌شود.

 وی افزود: جهت اتقان و دقت کار و این که خدایی ناکرده حقی از کسی ضایع نشود، اوراق پاسخ‌نامه را به دو نفر مصحح داده می‌شود که تصحیح نمایند، یعنی هر پاسخ‌نامه دو بار و توسط دو نفر متفاوت تصحیح می‌شود و آن هم فقط با درج کد داوطلبی است که مصححین نمی‌دانند این پاسخ‌نامه متعلق به کیست.

 مهری با بیان اینکه تا اواخر آذرماه یعنی حدود یک ماه دیگر، نتایج تصحیح اوراق مشخص می‌شود و سپس کسانی که حائز نمره قبولی شدند، دعوت به مصاحبه شفاهی خواهند شد؛ و سرانجام اول بهمن‌ماه نتایج قبول‌شدگان نهایی را اعلام خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.