کد خبر : 14076
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 فروردین 1403 - 12:55

اعلام محدودیت های ترافیکی جاده های قم در تعطیلات نوروز

اعلام محدودیت های ترافیکی جاده های قم در تعطیلات نوروز
رئیس پلیس راه استان قم از محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی جاده های استان ویژه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم بابیان اینکه با نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش سفرهای بین شهری و تراکم ترافیک در جاده های قم خواهیم بود، گفت: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت و ممنوعیت های عبور و مرور تردد در ایام نوروز ۱۴۰۳ در جاده های قم به مرحله اجرا گذاشته می شود.

سرهنگ پناهی گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) از محور اراک – قم ، جاده قدیم کاشان – قم و جاده قدیم تهران – قم و بالعکس از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای شنبه چهارم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و دوشنبه سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.

به گفته وی، تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‏ های جنوبی کشور ( هرمزگان – سیستان و بلوچستان – کرمان – یزد – اصفهان و شیراز) به سمت تهران در حرکت هستند باید از مسیر آزادراه کاشان به قم ( ۵ کیلومتری قم ) و در ادامه از آزادراه قم – گرمسار و تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی گفت: تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری که از استان‏ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند می توانند از محور اراک – خمین – دلیجان – سلفچگان – ساوه – تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس راه قم افزود: همچنین عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب نماید، ممنوع است.

پناهی با اشاره به اینکه در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می گردد، بیان داشت: عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی (گندم جو ، برنج سویا ، دانه های روغنی و … ) یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.