کد خبر : 4828
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 8:20

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده حوزه علمیه مطرح کرد:

ارتباط چهره به چهره با نسل نو، راهکاری برای ترمیم شکاف بین نسلی

ارتباط چهره به چهره با نسل نو، راهکاری برای ترمیم شکاف بین نسلی
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آسیب هایی که نسل امروز را تهدید می کند گفت: امروز با یک گسل و شکاف بین نسلی مواجه هستیم که ارتباط چهره به چهره و پاسخگویی به نسل نو می تواند نسل ها را به هم نزدیک کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ معصومه ظهیری  با اشاره به آسیب هایی که امروز نسل جدید ما را تهدید می کند گفت: در دورانی که مراجعه به فضای مجازی و پاسخ گرفتن از این فضا ها رو به تزاید است نیازمند ایجاد ارتباط با نسل نو هستیم.

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده حوزه علمیه ادامه داد: ما امروز با یک شکاف بین نسلی مواجه هستیم که اگر برای آن فکری نکنیم نسل آینده زبان مشترکی با نسل برخاسته از انقلاب و دفاع مقدس نخواهد داشت.

این استاد و حوزه و دانشگاه با تاکید بر کارهای آموزشی، تبلیغی، ترویجی و پژوهشی اثرگذار در حوزه جوان و نوجوان تصریح کرد: پاسخگویی به سوالات نسل نو و نسل پیش رو می‌تواند وضعیت مناسب تری را پیش روی ما قرار دهد.

وی اد امه داد: ما نیازمند برگزاری نشست ها و کرسی ها و رویدادهایی هستیم که رو در رو و چهره به چهره با این نسل به گفتگو بنشینیم و به سوالات ایشان پاسخ دهیم.

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده حوزه علمیه با اشاره به مزیت های این نوع ارتباط گفت: در چنین فضایی فرد هم حس می کند که دیده شده است و هم اینکه به سوالش پاسخ داده می شود؛ همچنین احساس می کند به عنوان یک کنشگر و فعال، حضور مفید و موثری دارد.

ظهیری تصریح کرد: این فرد هم پاسخ خود را گرفته و هم می تواند پیام رسانی باشد برای دیگران؛ چنین فردی چون در فضای حقیقی دیده شده است در فضای مجازی هم تبدیل به فعالی می شود که برای دیگران پاسخگوست.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مهم ترین اثر کرسی ها، نشست ها و رویدادها پر کردن شکاف بین نسلی است و با این کار نسل گذشته فاصله خود را با نسل جدید نزدیک می کند و سخن و هدف و راه مشترک پیدا می کنند ضمن اینکه دراین نقشه راه می تواند چشم انداز را در مسیر هدف بشناسد و به دیگران بشناساند.

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده حوزه علمیه با بیان اینکه پذیرش مسئولیت نسل ها در تمام عصر ها به عهده کسانی است که فضای امانت سپاری را به نسل های بعدی ریل گذاری می کنند گفت: اگرما نسل پیش روی خود را نبینیم یعنی کسانی را که قرار است امانت به دوش مانده خود را به آنان بسپاریم نادیده گرفته ایم.

وی با بیان این سوال که آیا امانت دارهای خوبی برای ارزش های انقلاب و اسلام وارزش های انسان محور بوده ایم یا خیر؟گفت: ما باید نسل نو و نسل پیش رو را از این امانت ها باخبر کرده و یه آنها یاد بدهیم که باید این امانت را به خوبی حفظ کرده و به نسل بعدی خود بسپارند؛ مثل منابع طبیعی، ذخایر معدنی و خدادادی که باید به درستی استفاده شود و برای نسل بعدی هم باقی گذاشته شود و نحوه صحیح استفاده را به آنان و نسل آینده یاد دهیم در خصوص روح و جان و روان آنها نیز همین مسئولیت را داریم و باید ارزش های انسانی را حفظ کرده و آنان انتقال دهیم.

 

منبع:شبستان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.