کد خبر : 7938
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 8:50

آیت‌الله صدیقی:

امروزه کشف حجاب مقابله با دین خداست

امروزه کشف حجاب مقابله با دین خداست
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در راه تبلیغ دین خدا، بدگویی دشمنان خدا هم وجود دارد، گفت: از اینکه امروز برخی به آمران به معروف جسارت می کنند نباید نگران بود زیرا همواره دشمنان دین خدا در مقابل دین خدا ایستاده‌اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله کاظم صدیقی طی سخنانی در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان اینکه کار همه انبیا تبلیغ بود تا مردم را از آسیب‌ها و انحرافات دور کنند اظهار کرد: سراسر زندگی پیامبر آدرس خدا و دعوت به خدا است و هر کسی می خواهد در مسیر خدا باشد باید زندگی خود را با زندگی پیامبر(ص) تطبیق دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین اصلی که پیامبر(ص) مأمور به تبلیغش بودند تبلیغ ولایت بود، گفت: رسما خدا پیامبر را به عنوان مبلغ ولایت امیرالمؤمنین مأمور کرد یعنی استمرار هدایت، رهبری و حکومت پیامبر از غدیر شروع می شود و تا امام زمان (عج) ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر در روز غدیر آحاد مسلمانان را در تمام اعصار مأمور به تبلیغ غدیر کردند و گفتند حاضران به غایبان و پدران به فرزندان خود تبلیغ کنند، افزود: تبلیغ یک رسالت الهی و واجب آسمانی است و هر کسی از تبلیغ دین، اعتقادات، اخلاقیات و شرعیات غافل باشد روز قیامت مآخذه می شود.

وی تأکید کرد: خداوند در قرآن می فرماید همه انسان ها در حال ورشکستگی هستند مگر افرادی که ایمان آورند، عمل صالح انجام دهند، توصیه به حق که همان تبلیغ است را انجام دهند و توصیه به مقاومت و صبر در راه تبلیغ کنند.

صدیقی با بیان اینکه در راه تبلیغ دین خدا، بدگویی دشمنان خدا هم وجود دارد، افزود: از اینکه امروز برخی به آمران به معروف جسارت می کنند نباید نگران بود زیرا همواره دشمنان دین خدا در مقابل دین خدا ایستاده اند؛ امروز کشف حجاب یک گناه مانند سایر گناهان نیست بلکه مقابله با دین خدا است البته که برخی هم جاهلانه از دشمنان پیروی می کنند که باید آگاه شوند.

وی تبلیغ را به معنای تخلق به اخلاق خدا، پیامبر و ائمه دانست و تصریح کرد: تبلیغ به قدری مهم است که اجر و پاداش هدایت یک نفر از آنچه خورشید بر آن می تابد بیشتر است و از طرف دیگر افرادی که نسبت به تبلیغ بی تفاوت هستند هم در روز قیامت با افرادی که گناه می کنند شریک هستند و در یک جهنم می سوزند.

استاد حوزه علمیه قم، حرکت سید الشهدا(ع) را یک حرکت تبلیغی دانست و گفت: بعد از اباعبدالله(ع) هم اهل بیت ایشان از کودکان گرفته که با عملشان تا حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام با خطبه هایی که خواندند، اصرار بر گریه، دعا و تربیت اصحاب صالح به تبلیغ دین خدا پرداختند.

وی انقلاب اسلامی ایران را معلول گریه بر سیدالشهدا(ع) دانست و اظهار کرد: اگر اقدامات تبلیغی اباعبدالله(ع) ، حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و سایر اهل بیت امام حسین(ع) نبود اسلام و تشیع به این شکل به ما نمی‌رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.