کد خبر : 4855
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 20:40

آیت الله کعبی:

صلح و امنیت پایدار جهانی فقط با حاکمیت توحید محقق می‌شود

صلح و امنیت پایدار جهانی فقط با حاکمیت توحید محقق می‌شود
عضو مجلس خبرگان رهبری، چالش اصلی انسان معاصر را مدیریت طاغوتی و ظالمانه بحران‌زا در جهان دانست و گفت: صلح و امنیت پایدار بر پایه عدالت، تنها در سایه حاکمیت توحید و کرامت انسان با مقیاس جهانی، محقق خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله عباس کعبی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی مهدویت که امروز در سالن مفید دانشگاه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرهنگ انتظار را متحول کرد و فرهنگ انتظار انزواگرایانه، متحجرانه و منفعلانه را به فرهنگ انتظار فعال، روزآمد، الهام‌بخش، امیدآفرین و مسئولیت‌پذیرساز تبدیل کرد؛ فرهنگ انتظاری که از دل آن تحول و قدرت جهانی، حل مشکلات جهانی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم صلح و امنیت پایدار بر پایه عدالت، تنها در سایه حاکمیت توحید و کرامت انسان با مقیاس جهانی محقق خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ما همه موظف هستیم زمینه ظهور را فراهم کنیم، انتظار ظهور انتظار قدرت اسلام است و باید طوری اقدام کنیم که قدرت اسلام در عالم تحقق یابد.

کعبی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مناسبات ظالمانه گسترده‌ای بر جهان حاکم است و منشأ این ظلم، نظام استکبار و جهان سلطه است که بحران‌هایی برای بشریت ایجاد کرده است و چالش انسان معاصر بحران مدیریت جهانی است که طاغوتی و ظالمانه است. بحران خانواده، اخلاق، مسخ هویت انسانی، ناامنی، شکاف طبقاتی و جنگ فقیر و غنی و مشکلات حوزه تغذیه از بحران‌های امروز جهان است که ریشه آن در مدیریت طاغوتی در جهان است.

وی افزود: در جنگ جهانی دوم فکر کردند در سایه حق وتو، امنیت جهانی تولید می‌کنند که آغازی برای صلح توأم با امنیت شود، اما این‌گونه نشد و چه بسا جهان در آستانه جنگ جهانی سوم باشد، همچنین هندسه نوین جهانی نیز مطرح است. باید دنبال یک نقشه جهانی برای نجات بشریت باشیم؛ جهان تشنه نیروی انسانی شایسته با مقیاس جهانی و تحول در ساختارهای جهانی است.

کعبی اشاره کرد: تمدن نوین جهانی در سایه رهبری انسان شایسته محقق می‌شود و یکی از پیامدهای‌های مهدویت، حاکمیت انسان کامل با مدیریت جهانی و رهبری الهی است که این رهبری باید بر پایه سنت الهی یعنی مهدویت باشد.

وی ادامه داد: سنت هدایت، رحمت، اختیار، تغییر سرنوشت جهانی بر پایه اراده بشریت، تلاش برای ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح همان سنت‌هایی است که باید نهادینه شود. تحول جهانی فرهنگی زیرساخت تحول سیاسی اجتماعی است و به‌دنبال تحول سیاسی، امنیت فراگیر جهانی ایجاد می‌شود، سپس تحقق اهداف نهایی خلقت و تحقق کرامت انسان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه راه‌حل جهانی برای بشریت ارتباط با امام زمان(عج) است و در همین راستا رسالت جشنواره‌های مهدویت باید معرفت، محبت، توسل و ایجاد فرهنگ جهانی ارتباط با امام زمان(عج) باشد، گفت: سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار تدوین شده است و مسجد مقدس جمکران ظرفیت ملی و بین‌المللی دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه فرهنگ انتظار بهره ببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: دوره‌هایی برای تاریخ بشریت طراحی شده و دوره‌هایی در راه است، اکنون در دوره انقلاب اسلامی و دولت اسلامی هستیم و برای رسیدن به مرحله ظهور باید خودسازی و جامعه‌پردازی و تواصی به حق و تواصی به صبر را ترویج کنیم. امروزه در جامعه شاهد انسان‌هایی با تنوع فرهنگی، اخلاقی، روحی و عاطفی هستیم. انسان کامل محور و فصل‌الخطاب جهان است، جهان نیازمند امام و انسان کامل است و این همان گام مهم ایمان‌سازی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.