کد خبر : 7541
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 18:42

ترکیب تکواندوکاران دختر قم برای لیگ دسته یک پومسه کشور مشخص شد

ترکیب تکواندوکاران دختر قم برای لیگ دسته یک پومسه کشور مشخص شد
رئیس هیات تکواندو استان قم از مشخص شدن ترکیب تکواندوکاران دختر استان قم برای شرکت در مسابقات لیگ دسته یک پومسه کشور خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ علی آهنی  اظهار داشت: هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ دسته یک پومسه بانوان باشگاه‌های کشور (جام نشاط) در قالب سه منطقه، از روز ۱۷ مردادماه آغاز و به مدت سه روز با برگزاری دیدارهای هفته اول و دوم در فدراسیون تکواندو پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این که پومسه‌ روهای تکواندو استان قم در منطقه دو، روز ۱۸ مردادماه به مصاف حریفان خود می‌روند ابراز داشت: در پومسه استاندارد انفرادی در رده سنی زیر ۱۲ سال یاسمن شاه‌محمدی، مهشاد مهدویان و عارفه کریمی‌سخائی و در همین رشته در رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال زهرا متولیان برای تیم قم در مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در پومسه استاندار انفرادی در رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال سحر باقری، زهرا خدابنده‌لو، زهرا داعی‌زاده، ریحانه مرادی البرزی و سارا موسی خانی ،‌در همین رشته و در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال معصومه علامه عزت، فاطمه محمدی، زهرا یوسفی و در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال کبری چهرقانی، سمیه سادات موسوی و عظیمه نقی‌پور برای تیم قم بازی خواهند کرد.

آهنی افزود: در پومسه استاندارد تیمی سه نفره در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال تیم ستارگان سخایی با ترکیب شبنم بهرامیان، فاطمه خوشگفتار و عاطفه پورمینو در مسابقات شرکت می کنند.

پومسه تکواندو یک الگوی تعریف شده از حرکات دفاع و حمله می‌باشد که در تکواندو مطرح شده‌است.اصطلاحات کره‌ای هیانگ، پومسه و teul (به معنی “شکل” یا “الگوی”) برای اشاره به اشکال هنرهای رزمی است که معمولاً در هنرهای رزمی کره‌ای مانند تکواندو و تانگ

سو انجام می‌شود.

فرم یا پومسه (POOMSAE) یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آموزشی هنرهای رزمی می‌باشد. فرم مجموعه ای از حرکات کلاسیک تکواندو شامل تکنیکهای ایستادن، دست، پا و جابجایی است که براساس منطق طراحی شده‌اند.

مسابقات پومسه تکواندو بصورت انفرادی (در ۵ رده سنی) و تیمی (در ۲ گروه سنی) برگزار می‌گردد. هدف عمده از تمرین پومسه، هماهنگی فیزیکی، فکری و روحی در هنر جو و انضباط فردی می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.