کد خبر : 6152
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 19:02

امام جمعه قم:

غدیر رود خروشان معارف و دریای مواج فیوضات الهی است

غدیر رود خروشان معارف و دریای مواج فیوضات الهی است
آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک غدیر خم گفت: غدیر عید بزرگ الهی، چشم جوشان فیض خداوند، رود خروشان معارف الهی و دریای مواج فیوضات الهی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم با اشاره به اینکه عید غدیر عید الله اکبر است، گفت: ده‌ها صفت برای این عید بزرگ در روایات و اخبار برشمرده شده است، غدیر بزرگ بود برای اینکه در غدیر آخرین موضع رسول خدا (ص) در اعلام ولایت و امامت تبیین شد و به صورت رسمی، آشکار و برجسته نصب امام و خلیفه رسول خدا (ص) انجام شد.

امام جمعه. قم اظهار کرد: داستان غدیر از چنان درخششی برخوردار است که گوشه‌ای از آن در ۱۱ جلد کتاب الغدیر علامه امینی تبیین شده است. در این کتاب برای روایت این واقعه، در نسل اول ۱۱۰ صحابی، در نسل دوم ۸۴ تابعیین و ۳۶۰ عالم و مورخ سنی و شیعه شمرده شده است.

آیت‌الله اعرافی در بخشی دیگر از خطبه‌ها با اشاره به برنامه هفتم و دقت لازم برای برنامه راه گشا و گره گشا برای پنج سال آینده کشورگفت: مع الاسف اجرایی شدن برنامه‌های گذشته نشان می‌دهد که تحقق این برنامه‌ها کمتر از ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: بخش از مشکلات برای تحریم و مسائل تحمیل شده به نظام است، اما بخشی از آن به کاستی‌های مدیریتی و برنامه ریزی ما بر می‌گردد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر توجه ویژه به معیشت روزمره مردم گفت: به موضوعاتی مانند اشتغال، ازدواج، مسکن، بانوان و جمعیت در برنامه هفتم به درستی پیش بینی شود. لازم است به این موضوعات، به صورت واقع بینانه و جدی توجه شود.

وی در ادامه خطاب به دولت آلبانی گفت: شما به گذشته نظام اسلامی در بالکان توجه کنید، وقتی بوسنی در ظلم و ستم بود ما برای استقلال مردم و عظمت مسلمانان بالکان شهید دادیم.

خطیب جمعه قم افزود: به نام جامعه المصطفی علم، فرهنگ و ارزش‌های معنوی را ارائه کردیم و کنار بوسنی برای نجات آن‌ها ایستادیم، شما به جای این همه خدمتی که نظام اسلامی کرد به حرف آمریکایی‌ها و اسرائیل گوش دادید و به منافقین جا دادید و نتیجه اش این شد که این منافقین خونخوار به جان شما افتادند. شما اقدام خوبی انجام دادید که برگشتید.

وی خطاب به کشورفرانسه نیز گفت: شما خیانت زیادی کردید، دشمنان ایران و اسلام را پناه دادید، از این راه غلط برگردید، ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران اهل عقل و منطق هستند و با حساب و کتاب عمل می‌کنند، هم مظلوم و هم مقتدر هستند و از اقتدار ملت ایران بترسید؛ زیرا به فضل خدا حقوق خود را در همه عالم احیا می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه قم ادامه داد: فرانسه با مسلمانان، مستضعفان و مهاجرانش به خوبی رفتار نکرده است و پرونده حقوق بشر فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی تاریک است، خود را اصلاح کنید برای امت اسلام قابل قبول نیست که دولت سوئد از آتش زدن قرآن حمایت می‌کند.

وی با اشاره به عضویت ایران در شانگ‌های عنوان کرد: نگاه و رویکرد دولت در تقویت روابط با شرق و تعمیق روابط و ارتباطات، راهبرد صحیح و درستی است.

خطیب جمعه قم گفت: دستگاه مقننه باید حریم حجاب را حفظ کنند. حجاب باید از سوی دولت، مردم، مسئولین اعتباری افزون‌تر پیدا کند و وظیفه همه ما است که هر کاری برای ساختن فرهنگ ایمانی انجام دهیم.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.