کد خبر : 4644
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 17:01

غفلت دستگاه‌های متولی قم در استفاده از پساب

غفلت دستگاه‌های متولی قم در استفاده از پساب
استاندار قم گفت: بهره گیری از پساب به عنوان یکی از راه حل‌ها برای آبیاری فضای سبز شهری و استفاده در بخش صنعت مورد غفلت واقع شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛محمدتقی شاهچراغی در بازدید از شرکت آب منطقه‌ای استان قم با تاکید بر استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: مقرون به صرفه نیست آبی که با هزینه سنگین برای شرب پیش بینی شده برای فضای سبز استفاده شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه استفاده از پساب، اما به صورت ناقص خواستار توجه جدی دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی همچون شهرداری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شرکت‌های خصوصی در عمل به تکالیف خود در این زمینه شد.

استاندار با بیان اینکه تشکیل شورای حفاظت آب برای مدیریت موضوعات مرتبط با آب در استان ضروری است گفت: به دلیل وجود مسائل مختلف در حوزه مدیریـت آب لازم است این شورا در خرداد ماه با حضور ذی نفعان، ارگان‌ها و تشکل‌های مرتبط با موضوع آب برگزار شود.

آقای شاهچراغی افزود: بهره برداری بی رویه از آب‌های زیر زمینی و استفاده‌های مکرر و غیر اولویت دار از منابع آبی، وضعیت مدیریت منابع آب قم را با آسیب‌های جدی مواجه کرده است که برای مقابله با کم آبی امروز نیازمند همکاری همگانی در استفاده و مدیریت منابع آبی هستیم.

وی نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی و استفاده از پساب برای فضای سبز شهری و بخش صنعت را از موضوعات اولویت دار در بهره برداری و مدیریت منابع آب استان دانست و بر استفاده و بهره مندی استان از حقابه رودخانه قره چای بر اساس اسناد و مقررات گذشته تاکید کرد.

استاندار با بیان اینکه احداث سد البرز بر روی رودخانه قره چای مانع بهره مندی استان قم از حقابه است تصریح کرد؛ قرار شد با پیگیری‌های وزارت نیرو این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا حقابه کشاورزی و محیط زیست از این محل برای استان قم تامین شود.

آقای شاهچراغی با بیان اینکه برای تامین آب آشامیدنی استان قم طرح‌هایی در جلسه مطرح شد افزود: برای اجرای طرح تکمیلی استفاده از آب سرشاخه‌های دز توسط وزارت نیرو کارگروهی تشکیل شده که اجرای طرح می‌تواند مشکلات عموم مردم منطقه شامل استان‌های اصفهان، لرستان و قم را در زمینه تامین آب برطرف نماید.

استاندار با اشاره به وضع نامناسب قم در موضوع آب بر اساس آمار‌ها و گزارش‌ها از همه مردم و صاحبان صنایع و متولیان این حوزه خواست؛ ضمن صرفه جویی حداکثری برای تامین آب پایدار در بخش‌های مختلف در فصل گرم سال همکاری لازم را داشته باشند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.