کد خبر : 12531
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 12:11

خودباوری شرط موفقیت است/حقانیت موضع ایران در مورد فلسطین برای دنیا آشکار شده است

خودباوری شرط موفقیت است/حقانیت موضع ایران در مورد فلسطین برای دنیا آشکار شده است
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا مردم را ناامید و ایران را منزوی کند، گفت: خودباوری شرط موفقیت است.
به این خبر امتیاز دهید

آیت‌الله رئیسی امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که با موضوع رسالت‌های حوزه‌های علمیه و تبلیغ در مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط با حوزه علمیه مخصوصاً حوزه علمیه قم که خواستگاه انقلاب است برای من و دولت مغتنم است.
حوزه علمیه در بخش کادرسازی و محتواسازی نقش مهمی دارد
وی ادامه داد: حوزه علمیه به‌عنوان مبدأ انقلاب شکوهمند اسلامی و حامی انقلاب و نهادهای انقلاب اسلامی در بخش کادرسازی و محتواسازی نقش مهمی دارد و برای دولتمردان اطمینان‌بخش است و سرمایه بزرگی تلقی می‌شود، چراکه انقلاب اسلامی بر اساس دین و آموزه‌های دینی صورت‌گرفته و مهم است که کشور، نهادها و سازمان‌ها را در ارتباطی دینی داشته باشد و کارآمدی دین را در عرصه زندگی اجتماعی انسان معاصر نشان دهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نگاه ما نگاهی تحولی است، بیان کرد: تحول نهادی و تحول در ساختارها موضوع مهم دیگری است که باید موردتوجه قرار گیرد.
گفتمان دولت، گفتمان امام و رهبری است
وی عنوان کرد: گفتمان دولت، گفتمان امام و رهبری است. بر اساس گفتمان موردنظر امام و رهبری، ما می‌توانیم دیپلماسی عزتمندانه نه التماسی داشته باشیم و می‌توانیم اقتصادی بر پایه ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم و در منطقه هم حرف برتر را بزنیم درحالی‌که از مبانی خود هم کوتاه نیامده‌ایم.
خودباوری شرط موفقیت است
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مبانی امام و رهبری می‌تواند سعادت انسان معاصر را محقق سازد، گفت: باید به ما می‌توانیم باور داشته باشیم. بسیاری خود را در مواجهه با یک‌سخن و صحنه خود را ناتوان می‌بینند. داشتن باور، خودباوری و مردم‌باوری شرط موفقیت است. باور داشته باشیم هر کسی به زنان و مردان موفق جامعه باورداشت موفق شد.
وی بیان کرد: هر کسی که امروز در کشور نقش‌آفرینی می‌کند و مسئولیتی دارد باید بداند در زندگی مردم و باورهای مردم نقش دارد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز کشور ظرفیت و امکانات کم ندارد، تصریح کرد: ما وقتی کار را در دولت شروع کردیم با توکل بر خداوند و استفاده از ظرفیت و امکانات کشور و در این عرصه با همه تنگنا‌هایی که دشمن ایجاد کرد و جنگ ترکیبی دشمن ما تلاش کردیم که کار را دنبال کنیم.
وی ادامه داد: برخی دهه قبل را به‌درستی دهه تعطیل می‌نامند؛ اما ما توانستیم بعدازاین دهه چهار درصد رشد اقتصادی داشته باشیم و در سال ۱۴۰۱ منابع و مصارف را به همخوانی رساندیم تا کسری بودجه نداشته باشیم، درحالی‌که کسری بودجه یکی از علل مهم در ایجاد تورم است.
آیت‌الله رئیسی گفت: برای ناترازی‌ها در نظام بانکی و پول صندوق بازنشستگی و انرژی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در جهت رفع آن با همکاری مردم تلاش داریم.
حتماً تورم کاهش خواهد یافت
وی با بیان اینکه در حال کنترل برداشت‌های اضافی از بانک مرکزی هستیم افزود: حتماً تورم کاهش خواهد یافت؛ با وجود جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف دشمن نتوانست به اهدافشان برسد و کار‌ها عزتمندانه در حال پیشروی است.
رئیس‌جمهور بیان کرد: دشمن در تلاش است تا مردم را ناامید کند و ایران را به انزوا ببرد که در هر دوشکست خورد. علی‌رغم اینکه دشمنان، برای انزوای سیاسی جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند، اما فعالیت‌های ما در منطقه رکورد زده و هم اکنون به پشتیبانی مردم می‌توانیم کار‌های بزرگ را انجام دهیم.
دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است
وی با بیان اینکه امروز ایجاد امید برای همه مسئولان در اولویت است، اذعان کرد: همه بزرگان با تنویر افکار عمومی می‌توانند امیدآفرینی و تقویت ایمان را رقم بزنند و البته اگر تنویر افکار عمومی به‌درستی انجام نشود کارهای خوب ما هم به‌صورت نامناسب جلوه داده می‌شود و گاهی حق هم به‌عنوان باطل‌نمایش داده می‌شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به حمله سایبری اخیر دشمن به پمپ‌بنزین، گفت: دشمن در تلاش است با توطئه‌های مختلف مردم را ناامید کند که این موضوع را در حمله سایبری اخیر و سال قبل به پمپ‌بنزین‌ها دیدیم اما مردم آنها را دراین‌خصوص ناکام گذاشتند.
موضع ایران در خصوص فلسطین امروز جهانی شده است
وی ادامه داد: موضع امروز جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین  امروز جهانی شده است و همه به این موضع رسیده‌اند. من در اجلاس ریاض هم گفتم امروز دنیا به حقانیت موضع جمهوری اسلامی در خصوص مسئله فلسطین پی برده است و امروز عملکرد رژیم صهیونیستی به جهانیان ثابت کرد که چقدر خبیثانه جنایت می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.