کد خبر : 10035
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 14:16

معاون وزیر صنعت:

واحدهای تولیدی با کمبود کارگر روبرو هستند

واحدهای تولیدی با کمبود کارگر روبرو هستند
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش مستمر نرخ بیکاری در کشور، گفت: هم‌اکنون واحدهای تولیدی در بسیاری از استان‌های کشور با کمبود نیروی کار روبرو هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمدمهدی برادران روز پنجشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن در ادامه با انتقاد از تصمیمات بورس کالا در روند تولید و اشتغال صنعتی و معدنی، یادآور شد: برخی اقدامات بورس کالا که باهدف قیمت سازی انجام می‌شود، باید مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکل کمبود برق و گاز در برخی واحدهای صنعتی، تصریح کرد: مشکل کنونی برق و گاز صنعتی به برخی کم‌کاری‌ها درگذشته برمی‌گردد که دولت سیزدهم در راستای رفع این مشکلات گام‌های اساسی برداشته‌است.

وی با اشاره به روحیه جهادی دولتمردان، یادآور شد: پس از سال‌ها با تلاش دولت سیزدهم شاخص رشد صنعتی کشور مثبت شده‌است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بانکی، مالیاتی، مسدودسازی سپرده‌های بانکی و سایر چالش‌هایی که امروز تولیدکنندگان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند از گذشته به ارث رسیده است و باید از ظرفیت‌های موجود برای مدیریت آن‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به نرخ بیکاری تک‌رقمی قم، تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم همچنین نرخ سرمایه‌گذاری در این استان نیز افزایش‌یافته‌است.

برادران با اشاره به جایگاه صنعت کفش قم، بیان داشت: این در قم دارای اصالت و هویت است و در سطح جهانی قابل‌رقابت با کالاهای چینی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: در استان قم حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی فعال است و تعداد واحدهای معدنی فعال استان نیز باید حداقل به ۲۰۰ معدن برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.