کد خبر : 6833
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 8:44

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

باید با شرکت در مجالس امام حسین(ع) معرفت خود را بیشتر کنیم

باید با شرکت در مجالس امام حسین(ع) معرفت خود را بیشتر کنیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید مراقب اعمال، رفتار و گفتارمان باشیم، گفت: باید با مطالعه و شرکت در مجالس امام حسین(ع) معرفت خود را نسبت به سیدالشهدا(ع) بیشتر کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار داشت: باید از فرصت ماه محرم بیشترین استفاده را داشته باشیم تا بعد دچار حسرت نشویم.
وی ادامه داد: باید در سایه اشک و عزاداری برای حضرت ابا‌عبدالله(ع) و به‌واسطه بیشتر کردن معرفتمان نسبت به عاشورا، به خداوند نزدیک شویم و جای شکر و سپاس است که توانستیم این ایام را درک کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اهلبیت به هر کسی به اندازه کرمش عنایت می کند، گفت: اهلبیت مخصوصا امام حسین(ع) برای نجات بندگان خدا از ضلالت و گمراهی تلاش های بسیاری انجام داده اند.
وی اضافه کرد: دعوت امام حسین(ع) توسط عبید‌الله بن حر و در طرف مقابل، پذیرش آن توسط زهیر بن قین را نشانه تأثیر اعمال و رفتار ما در سعادت و شقاوت است.
آیت الله رجبی با اشاره به اینکه باید مراقب اعمال، رفتار و گفتارمان باشیم، گفت:  اعمال ما زمینه بهره‌برداری از وجود مقدس اهل بیت(ع) را فراهم می‌کند و گناهان ذره ذره جمع می‌شوند تا جایی که مطابق روایات، محبت اهل بیت(ع) از انسان گرفته می‌شود.
وی ابراز داشت: قرآن در آیات مختلف و با تعابیر متفاوت، از انسان‌های بزرگ نام برده و آن‌ها را به‌عنوان الگو معرفی کرده و از طرف دیگر، سرگذشت انسان‌های فاجر و گناهکار را به‌عنوان مایه عبرت مورد اشاره قرار می‌دهد.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه باید با مطالعه و شرکت در مجالس امام حسین(ع) معرفت خود را نسبت به سیدالشهدا(ع) بیشتر کنیم، گفت: اگر انسان معرفت خود را نسبت به حضرت بالا ببرد و باور داشته باشد که این ذوات مقدسه واسطه فیض پروردگارند، امام هم دست او را خواهد گرفت.
وی در خاتمه با اشاره به جایگاه ولایت‌پذیری و اهمیت تبعیت از دستورات ولی زمان، تاکید کرد: پیرو خط ولایت بودن نباید با هیچ چیز دیگری معاوضه شود.
آیت الله رجبی اضافه کرد: باید از خواست ولی زمان، چه امام معصوم باشد و چه ولی فقیه، تبعیت شود و حتی در مرتبه بالاتر، نباید منتظر حکم او ماند، بلکه انسان اگر خواست ولی زمان را فهمید، باید آن را اجابت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.