کد خبر : 11250
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 19:40

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی:

موانع احداث ۵۰‌ طرح بزرگ گردشگری برطرف شد

موانع احداث ۵۰‌ طرح بزرگ گردشگری برطرف شد
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون موانع احداث و توسعه ۵۰‌ طرح گردشگری و تفریحی برطرف شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛عزت‌الله ضرغامی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح دهکده گردشگری دشت بهشت قم، بیان داشت: توسعه مراکز گردشگری با مشارکت بخش خصوصی جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر اینکه قم یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری مذهبی است، تصریح کرد: بهره‌برداری از مراکز گردشگری و تفریحی می‌تواند بر جنبه و ظرفیت‌های توریستی استان قم، کمک خوبی کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: راهبرد دولت سیزدهم از بین بردن طبقات و مرزبندی‌ها و باز کردن راه برای استفاده عموم مردم از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و گردشگری است.

وی اظهار داشت: دهکده دشت بهشت قم می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین مراکز گردشگری و تفریحی در سطح کشور شود.

وی همچنین با اهمیت نظافت و پاکیزه گی عنوان کرد: در سطح کشور حداقل‌های لازم در توسعه سرویس های بهداشتی انجام نگرفته و مردم در راه‌ها و جاده‌ها در خصوص سرویس بهداشتی و نمازخانه مشکل دارند.

ضرغامی عنوان کرد: بنده بعنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع افتخار می کنم که نسبت به موضوع سرویس بهداشتی مردم در جاده‌های کشور دغدغه دارم.

دهکده توریستی و تفریحی، گردشگری دشت بهشت خلجستان به مساحت ۱۱۸ هکتار در سطح ملی مصوب هیئت دولت با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه گردشگری دشت بهشت ایجاد شده‌است.

این منطقه در ۲۰ کیلومتری تفرش ، ۸۰ کیلومتری قم و ۶۰ کیلومتری ساوه در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع که یک تنفس گاه بسیار خوب و با داشتن آب و هوای دلپذیر و چشمه‌های آب معدنی محلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی شده‌است.

در این مجموعه گردشگری، مجموعه اقامتی توریستی و باغ ویلا، هتل آپارتمان و تایم شیرینگ، سوئیت، کلینیک های فوق تخصصی سلامت، زمین بازی و دوچرخه سواری، مجموعه باغ تالار، دریاچه، مراکز تجاری، تفرجگاه مرکزی، مجموعه های ورزشی شامل زمین فوتبال و بسکتبال، باشگاه اسب سواری، پارک پرواز، پرورش گل محمدی و گلاب گیری، مجموعه شکارگاهی، پرورش و تولید گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، تولید ۵ مگاوات برق توسط انرژی های پاک، کمپینگ، باغ های میوه و مزارع ارگانیک و تله کابین در نظر گرفته شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.