کد خبر : 10141
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 18:39

رئیس پلیس راهور قم:

تصادف‌های فوتی درون شهری قم ۱۱ درصد افزایش یافت

تصادف‌های فوتی درون شهری قم ۱۱ درصد افزایش یافت
رئیس پلیس راهور قم گفت: تصادف‌های فوتی درون شهری قم در ۶ ماه اول امسال نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سرهنگ غلامرضا صدفی  اظهار داشت: تصادف‌های منجر به جرح درون شهری قم نیز در۶ ماه اول امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت اما تصادف‌های خسارتی ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به این‌که‌ پلیس راهنمایی و رانندگی در برخورد با تخلفات ۲ نوع تخلفات عادی و حادثه خیز را در پیش رو دارد گفت: تصادف‌های حادثه ساز در ۶ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد در مورد برخورد پلیس با این تخلفات افزایش داشته‌است.

صدفی افزود: یکی از موارد اصلی وظایف پلیس، روان‌سازی ترافیک است و با توجه به این که قم شهر مناسبت‌هاست، شاهد روان سازی ترافیک به صورت ویژه توسط همکاران خود هستیم تا گره ترافیکی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: مشکل اصلی در نقاط اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) کمبود پارکینگ است و با توجه به‌ این‌ که‌ ظرفیت پارکینگ‌ها در اطراف حرم محدود است پلیس مجبور است معابر اطراف را ساماندهی کند.

هم اینک۶ هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ عمومی به جزء پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری، در قم فعال است و پنج‌هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ جدید نیز درحال ساخت است.

وی یادآور شد: بیشترین فراوانی تخلف‌های رانندگی درون شهری در قم سبقت غیرمجاز ، سرعت،خستگی خواب آلودگی و عدم توجه جلو است و درداخل شهر قم ۳۶ درصد تصادف‌ها به دلیل عدم توجه به جلو است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.