کد خبر : 5681
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 8:12

رییس دانشگاه صنعتی قم:

در مسیر دانش‌بنیان شدن اقتصاد استان حرکت می‌کنیم

در مسیر دانش‌بنیان شدن اقتصاد استان حرکت می‌کنیم
رییس دانشگاه صنعتی قم گفت:‌ با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری ایجاد شده در دانشگاه، به دانش بنیان شدن و توسعه اقتصادی استان کمک می‌کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزار فرهنگ نگار؛ جلال رضایی نور  بیان کرد: دانشگاه صنعتی قم، در سال‌های اخیر علاوه بر انجام ماموریت علمی،‌ برای ارتقا جایگاه فعالیت‌های صنعتی و تولیدات دانش بنیان در استان با پشتیبانی نیروی انسانی متخصص و بهره‌گیری از سال‌های پژوهش میدانی در این عرصه‌ها، به میدان آمده و در کنار فعالان اقتصادی برای توسعه روزافزون بخش‌های یاد شده،‌ تلاش می‌کند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی قم که در سال ۱۳۸۷ تأسیس شد، اکنون با سه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی مکانیک، و فنی و مهندسی، با ۷۰ عضو هیات علمی نخبه و بیش از ۲ هزار دانشجوی خلاق از ایران و سایر کشورها در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارزش آفرین حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه صنعتی قم برای نخستین بار در کشور اجرای طرح همیار صنعت و همچنین راه اندازی سامانه صدا ( صنعت، دانشگاه، اعتلا) را دنبال کرد که هر کدام از آن‌ها نقش موثری در افزایش ضریب دانش در مجموعه‌های صنعتی و تولیدی مورد نظر را ایفا می‌کند.

رضایی نور گفت:‌ در طرح همیار صنعت گروه‌های دانشجویی به واحدهای صنعتی استان مراجعه می‌کنند و با آسیب شناسی مشکلات بخش‌های مختلف، راهکارهای مناسب برای برطرف شدن موانع تولید در قم را ارائه می‌دهند.

وی افزود: همچنین دانشگاه صنعتی قم با راه‌اندازی دفتر همکاری صنعت و دانشگاه با نام سامانه صدا (مخفف صنعت، دانشگاه و اعتلا) در شهرک‌ صنعتی شکوهیه، بستری را ایجاد کرد تا برقراری ارتباط میان دانشگاهیان و صنعتگران در استان بیش‌ازپیش تسهیل شود.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه صنعتی قم به دلیل اجرای طرح‌های یاد شده و همچنین انجام سایر اقدام‌ها در نزدیک ساختن هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه در استان،‌ علاوه بر کمک به بخش تولید، توانسته رتبه‌های برتر ملی در زمینه اشتغال دانشجویان را نیز کسب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.