کد خبر : 5546
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 17:53

سرمایه‌گذاری برای ماندگاری کوتاه مدت زائران صحیح نیست

سرمایه‌گذاری برای ماندگاری کوتاه مدت زائران صحیح نیست
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در اختتامیه رویداد تانا با اشاره به ثبت سالانه ۲۵۰ میلیون آمدوشد در محورهای مواصلاتی این استان گفت: قم به هیچ وجه محل اقامت زائران نیست، بلکه مسیر عبور آنان است، از این رو سرمایه‌گذاری برای ماندگاری کوتاه مدت زائران و مسافران نادرست است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابوالقاسم مقیمی افزود: سرمایه‌گذاری برای ورود به شهر صحیح‌ترین اقدام است، به طور طبیعی فردی که از اصفهان عازم تهران است از قم عبور می‌کند، هنر ما این است که با ایجاد جذابیت‌ در صنایع گوناگون فرهنگی، اجتماعی و حوزه زیارت، زمینه اقامت بیشتر زائران در شهر را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: به گونه‌ای اقدام کنیم که زائران فارغ از زیارت، از بازار محصول‌های استان نیز استفاده و نیازمندی‌های خود را با گذر از قم رفع کنند.

معاون استاندار قم گفت: سالانه ۲۰ میلیون زائر وارد شهر قم می‌شوند، مشهد با همه ظرفیت‌ها، ۳۰ میلیون زائر دارد، ظرفیت های این ۲ شهر زیارتی قابل قیاس نیست.

وی اضافه کرد: قم ۱۴ هزار و خراسان رضوی ۱۸۰ هزار واحد اقامتی دارد، ناوگان حمل‌ونقل قم ۲۰۰ دستگاه و خراسان رضوی نیز دارای سه‌هزار دستگاه اتوبوس است.

مقیمی خاطرنشان کرد: ظرفیت ویژه قم در گردشگری باعث شده تا این استان در جذب زائر فقط ۱۰ میلیون نفر با خراسان رضوی تفاوت داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری تراکنش‌هایی که در قم در حوزه فرهنگی انجام می‌شود، باعث شده تا فعالان صنایع فرهنگی استان به بازار بی‌تفاوت باشند، چرا که هر وقت اراده کنند، نیاز خود را برطرف می‌کنند، همه به حداقل‌ها قانع هستند، این مشکل فرهنگی قم در حوزه بازار صنایع فرهنگی است.

وی تاکید کرد: بازار بزرگی که پیش روی قمی‌ها باز است باعث بی‌تفاوتی به بازار و اکتفا کردن به حداقل‌ها در حوزه بازار صنایع فرهنگی گردشگری شده‌است.

معاون استاندار قم یادآور شد: گردشگری‌های متفاوتی را در حوزه‌های مختلف مذهب و سلامت می‌توانیم تجربه کنیم، در حوزه گردشگری سلامت با وجود بیمارستان نمازی شیراز یا بیمارستان‌های متعددی که در مشهد است، بعد از تهران بزرگترین سهم گردشگری سلامت را در قم داریم.

مقیمی گفت: گردشگری سلامت، دنیای بزرگی از اعتبارها، امکان‌ها، تسهیل‌گری و صنایع مختلف گردشگری است، می‌توانیم بازار بزرگی در قم داشته باشیم، متاسفانه اکنون توسط دلال‌ها اداره می‌شود.

وی با اشاره به حوزه گردشگری علمی و دانشگاهی بیان داشت: می‌توانیم مانند بسیاری شهرهای دنیا که دانشگاه‌های بزرگی دارند، تورهای گرشگری برگزار کنیم.

معاون استاندار قم با بیان اینکه این استان در حوزه گردشگری انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن ندارد گفت: اگر بخواهیم در قم نشانه‌های انقلاب اسلامی را در حوزه گردشگری دنبال کنیم، در حد چند تابلو و سردیس و یکی دو خانه موزه چیز دیگری پیدا نمی‌کنیم.

وی افزود: فعال شدن این موارد به حوزه‌های دانش‌بنیان در حوزه انقلاب اسلامی و علوم انسانی مربوط می‌شود.

وی گفت: تلفیق مجموعه صنایع فرهنگی با حوزه‌های علوم اسلامی و نرم‌افزارهایی که در حوزه فضای مجازی است، رسانه موثری در معرفی شهر قم و حوزه‌های مختلف گردشگری ایجاد می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.